Pierdut Pen Name

Login

Pierdut Parola

Inscriere

 
   
 

proza
articol

Boierismul - necenzurat ludic
printre rânduri, sau despre cum se pune în valoare...

de paul blaj (yester)
autor hermeneia




Nu sunt un specialist în manifeste literare. Cu atât mai puţin în comentarea lor. Dacă am citit, în devenirea mea, 10 asemenea iniţiative, având un rictus, involuntaro-pesimist, care îmi exprima gândurile.
Cu Boierismul, la rândul său, am petrecut o experienţă inedită. La o primă lectură, am avut impresia că trăiesc un moment de fraiereală. Ca în clipele când gestionara unui butic te priveşte în pupilă şi îţi comunică, în zecimale, preţul eronat. Exact cum se întâmplă şi în realitate, nu ştii care îţi va fi reacţia. Dacă o minte strălucită sublinia ca „adevărate modele de stil: înjurătura, telegrama şi epitaful”(E.C), e greu de ales între a fi literar, au ba, la o primă întâlnire, în termenii amintiţi, cu un text rezonabil care se remarcă prin aspecte frumos transparente, e ca şi cum ai fi imparţial cu tine însuţi. Nu sunt un poseur. Nici semnatarii de care vorbesc nu sunt. O vreme, am lăsat caracterul discutabil al manifestului literar, şi am încercat să trec dincolo de o formă textuală, de unele carenţe. Şi am constatat că gestionara era de bună-credinţă.
Boierismul este sapid, atât în demers cât şi în irecuzabilitatea sa. Însă haidem să purcedem pe cele scrise.

„A venit timpul(aici se impune mesianismul Boierismului) să gândim şi să scriem boiereşte(deci până acum, ori gândeam dar nu scriam boiereşte, ori scriam dar nu gândeam boiereşte, ori, şi mai rău, gândeam şi scriam ţărăneşte, sau într-o altă formulă surclasată de clasa nobiliară chemată la arme): cu forţă, vigoare, eleganţă, evghenie, culoare(de aici reiese cum s-a scris până acum în viziunea manifestului: cu slăbiciune, apatie, vulgaritate, ordinaritate, monocrom, pauvre alte curente antecesoare) .Noi ne propunem să cultivăm atât literaritatea, cât şi literalitatea poeziei(cred că se particularizează sau particulirizează prea devreme). Înţelegem să valorificăm poezia enunţiativă dar şi pe cea cu încărcătură stilistică(e drept, nimeni nu a mai făcut-o până acum!). Ceea ce ne interesează este originalitatea(e drept, până acum nu s-a urmărit acest aspect în literatură!), repudierea reţetei(ceea ce nu e totuna cu adoptarea originalităţii), torpilarea manierei(aici chiar sună fain, războinic!). Scrierea după reţete impuse, nici măcar inventate, a buruienit literatura română în ultimii cincisprezece ani(ca şi cum generaţiile anterioare au şomat, ce trist!). Noi cultivăm ruperea de ritm, viteza, realismul şi transfigurarea.”(e drept, nici un scriitor nu a mai făcut-o până acum, în nici o operă, dar’mite capodoperă condamnată la fluenţa ritmului etc.)
Şi pentru că diasirmul este opus stării de isihie în care se revarsă Boierismul, vom mărturisi, pentru a nu induce în eroare cititorul, că subscriem acestui manifest literar, pe care continuăm a-l diseca întru folosul tuturora.
„Ajunge cu vasalitatea faţă de poezia americană, vasalitate întărită de incultura lingvistică, de fonfăirea unei brume de engleză americană şi de lipsa deschiderii spre alte limbi străine(perfect de acord, dar oare nu se generalizează iar?). Vrem să ne întoarcem la marea literatură europeană, la ordinea şi la sistemul apusene şi la vigoarea ontică şi ontologică a personajului literaturii din est(adicătelea să fim un link spre apus şi altul spre răsărit, să combinăm în noi valoarea, pentru că spaţiul autohton e searbăd… însă e necesară întoarcerea… sau înaintarea ?retoric, deh!). E necesară recuperarea inspiraţiei de natură universală, relansarea spiritului estetic – spiritul care ştie să detecteze frumosul oriunde s-ar ascunde el(de ce trăim, oameni buni, cu impresia că frumosul se ascunde? sau suntem sub inspiraţie şi uzităm figuri de stil la greu?). Avem nevoie de o artă fără artificii minore, fără încărcătură stilistică prezentă ca balast(cred că se ştie care e diferenţa dintre artă şi pastişă, sau există o artă cu artificii minore şi...balastul menţionat ? eu cred că aceea nu e artă, bibicule!). Textul este suportul mesajului(iată o revelaţie!); distanţa dintre semnificant şi semnificat trebuie micşorată(e o problemă a comunicării, în general, mai apoi a artei). Construcţia operei să fie tensionată prin dinamismul scriiturii(să ne bucurăm că sticlele au dopuri!).” Deja… unii mă cred duplicitar. Ha! Staţi să vedeţi!
„Vrem să vedem tendoanele şi muşchii poeziei(pe mine fragmentul acesta mă duce cu gândul la hipism, ca şi cum poezia ar fi o biată iapă; se vede că nemulţumirile sunt în zona poemelor, genul dramatic este complet neglijat). Sarcasmul se cuvine completat de umor şi ironie(da, bună reţeta !). Votăm pentru ironism, aşa cum a fost el teoretizat de R. Rorty(aici ar urma o paranteză mare, dar lipseşte cu desăvârşire), conştienţi că trăim într-o lume a contingenţelor(e ok ! deci onirismul rămâne în plan artistic, ne-am liniştit !). A sosit momentul renaşterii poeziei, a lirismului, a erosului, a misticismului, a vrăjii, a basmului şi a blestemului(trăim vremuri mesianice again !). Să tranchilizăm arta schizofrenică!(eu zic să o torpilăm ! nu ? parcă e mai sigur ! ca pe manierism.) Nu înţelegem să ne întoarcem la rigiditatea ierarhizantă a modernismului(nu vrem, că de înţeles... sau nici ?). Propunem anihilarea haosului(cei mai războinici boieri, parol !) adus în ultima vreme de postmodernism, prin avansarea dinspre periferie spre centru(strategie, dar tactica ?). Destul s-a zăbovit în flegma periferiei(plastic, dar nu recunosc evghenia aici).” Şi solilocul continuă, monoton, ca o litanie bâlbâită de un popă bătrân mirosind a mucenici.
„Aprobăm vitalitatea mahalalei, nu dezlânarea periferică(just! să centrăm, ca la fotbal, F.C. Mahalaua!). Să spulberăm iluziile iluministe ale modernismului, prin dislocarea centrului sau prin multiplicarea lui!(perfect de acord! spulberarea prin înmulţire.) Fără să ne îmbătăm cu apa rece a transmodernismului(prietenii ştiu de ce!), noi zăbovim, temporar, într-o zonă neutră(din moment ce aici se propun soluţii, de ce zăbava asta, nenicule?). Până la ieşirea din haos(lamentaţie optimistă, pă cuvântul meu!), să trăim cel puţin(e ca o consolare plină de viaţă!) un postmodernism monumental(aha, numai să nu ne obişnuim cu… monumentalul, până la Boierism!)! Sensul ascendent al volutei este cel care ne stârneşte stihia artistică.”(aici subscriu!) Iată că subsemnatul se îndulceşte pe parcursul lecturii manifestului, reticenţele topindu-se, ca un drajeu, atât de benefic diabetului, ce poate că va întârzia în niciodată.
„Noi nu avem mentori interesaţi de puterea din administraţia culturală, care inventează şi pun în circulaţie nume doar pentru ca acestea să le devină mai târziu vasale, nici critici al căror entuziasm are surse în complexele de notorietate faţă de colegii lor de generaţie(de-a dreptul încântat!). Ne simţim ataşaţi de literatura română, clasică şi contemporană, nu o negăm pentru a atrage asupra noastră o nefericită, în realitate, atenţie(ei, iată o lecţie de moralitate în arealul eşichierului!). Ne bucurăm de prezenţa lângă noi a scriitorilor care sunt sau nu încadrabili celor trei importante generaţii, validate valoric, cu care împărţim contemporaneitatea, generaţiile ’60, ’70 şi ’80.(un pic de confort, un pic de politică inofensivă…) În preajma lor, nu simţim nici frustrări şi nici angoase(dar, ar fi cazul ?!). Canonul este reperul valoric de la care plecăm pentru abordarea inovaţiei.”(perfect rezonabil! subscriu!)
„Ca principiu, atunci când va trebui să contestăm ceva, vom avea în vedere acţiunile, ideile şi proiectele celui care ne va determina să o facem(foarte bine gândit, aproape ca şablonul „sărac dar cinstit”!) . Nu vom contesta valoarea lui culturală, aşa cum se face acum pentru a ieşi cât mai uşor dintr-un complex al legitimităţii. Acest lucru se va întâmpla numai când noi vom fi contribuit mai mult decât el la patrimoniul literaturii române.”(clar!)
Deci, iată cum vor fi trataţi „contestaţii”. Prin urmare, vor avea parte de o judecată dreaptă în sfârşit şi înţeleaptă în aceeaşi măsură, fapt lăudabil în toate timpurile literare.
„Arta boierească este o artă de conac, generoasă şi masivă. Nu spiritul de gaşcă, îngust şi laş(morbipar, aş adăuga eu), ne reprezintă, ci reverenţa faţă de valoare, sub orice chip s-ar înfăţişa ea(admirabil !). Boierul este un cavaler, un aristocrat(deci aprobăm istoria). Trăsătura sa distinctivă este încrederea, remarcată şi de Nicolae Steinhardt la Iisus Hristos, atunci când vorbea despre indulgenţă. Boierul impune prin dispreţul faţă de invidie şi linguşire(se vorbeşte de paradigma termenului « boier »). Pentru noi, contează ideile de prietenie, fidelitate şi detaşare de meschinăria machiată artistic(bravo !). Boierul nu este un dandy sau un fiţos arivist(aşa se pare !). El este un agon, gata să piară luptând pentru convingerile şi principiile sale. Boierul este cel care scrie puternic, gândeşte liber şi nu suferă de complexe. El este dezinvolt atât în salon, cât şi în mahala.”(dar sunt convins că preferă salonul, ca loc de manifestare a dezinvolturii sale). Iată cum, benevoli, acceptăm acest impetuoso al scrierii de faţă, reflectând obsecvios asupra celor enunţate cu dezinvoltură, aprig, şi fluent pentru celor ca noi, tinerii.
„A sosit momentul răbufnirii generaţiei (iar o dăm pe limbajul mesianic) fără acces la propria ţară(aici chiar melodramatic). Suntem ultima generaţie(de boieri ?). Nouă ni s-a furat Revoluţia, ştim să preţuim libertatea pentru că luptăm şi, mai ales, vom lupta pentru ea, fără să cerem privilegii în schimb. (cei mai dezinteresaţi boieri, chiar !) Noi nu facem comerţ cu aspiraţiile fundamentale care ţin de condiţia umană. Suntem în căutarea spiritului cosmopolit şi critic al Junimii (păi nu l-am găsit ?!). Suntem agoni într-un spaţiu agonistic, arenă a luptei împotriva ghiftuirii şi îndobitocirii (deja e cu tentă electorală!). Nu vrem să ne lăsăm vrăjiţi (să ardem vrăjitorii şi vrăjitoarele!) de consumismul burtos al capitalismului târziu, acel Spätkapitalismus al lui Habermas (aici ar trebui o acoladă, dar şi ea lipseşte cu desăvârşire). Îi chemăm alături de noi atât pe cei care ne-au precedat, cât şi pe cei care ne urmează – pe toţi cei care se recunosc în idealurile noastre.”(am venit!) Şi povestea merge mai departe, în stilul ei, chiabur, detestând ciocoii, fără de limite.
„Arta produsă fără maturitate culturală e un moft (vanilocviu de soi, cum s-ar spune). Vrem să exploatăm resursele limbii române, vrem să valorificăm folclorul, chiar cel citadin(şi eu !). Dorim o cultură „în care etimologia şi sintaxa mediocru - utilitariste nu şi-ar mai afla loc”, o cultură dominată de „verbul zgârie-cer” (Ilarie Voronca)(şi substantivul « pământ-descoperindu-se »). De cincisprezece ani, citadinul a fost exploatat doar fragmentar, la modul maniac şi unilateral(iar generalizăm !). A venit vremea dezlănţuirii imaginaţiei, vremea ieşirii din canale, din cămine infecte şi din autobuze cu obsedaţi.”(iar mesianizăm, dar viitorul „sună bine” după cum se spune pe aici, deci de ce nu?)
„Tânjim după o proză aticistă (aici sunt meditativ, există undeva proză desăvârşită? au e ceva în genul „sare atică”?), solidă (da, dusă la sală) şi penetrantă. Destul cu asianismul manierist, dibuitor şi schizofren. (se repetă termenul, obsesiv chiar!) Ne-am săturat de narcisismul autorilor imberbi(şi eu!), de exhibiţionismul subcultural al pretinşilor romancieri. Vrem să reinstaurăm tensiunea dintre apolinic şi dionisiac(a fost detronată?), vrem să reînviem sprinteneala prozei scurte, a scurtmetrajului(erau moarte?). Romanul trebuie dus de urgenţă la terapie intensivă şi vaccinat împotriva pornografiei cu buget lingvistic redus (aici trebuie să ne hotărâm, de obicei la terapie intensivă nu se vaccinează !). Cuvântul tare trebuie absorbit în text, altminteri ne complacem în teribilismul spermatico-menstrual. De la poveştile underground, cele de pe „uliţa mică”, ale lui Ion Creangă, lexicul pornografic a involuat până la înjurătura cea mai banală. (de acord !) Argoul a fost desfigurat (da... sunt atâţia obsedaţi sexual de el !) de lipsa de imaginaţie lingvistică, până când a sfârşit ca un biet jargon anchilozat. (bietul, bătrânelul ! ) Trebuie să recâştigăm (alba-neagra, ruletă sau... Caritas ?) bucuria de a povesti, de a construi şi de a experimentaI(sus eprubetele !). Să studiem arta păpuşarului! (într-o lume de marionete, e bună gluma !) Printr-o tehnică dinamică, capabilă să transforme lectura într-un spectacol al minţii, vom reuşi să impunem ceea ce acum enunţăm. În aceste vremuri improprii, practicăm literatura ca pe un sport extrem.(deap, adrenalina asta !) Gata cu bălăcăreala de ghetou, gata cu autenticitatea smiorcăită! Vrem o autenticitate complexă, verosimilă, susţinută de ludic textual. Să explorăm realul şi mai puţin realitatea! Verosimilitate, nu mimesis. Acesta a fost binevenit după intelectualismul optzecist. Acum, când nu mai avem nici un fel de complexe şi pudori, ne putem permite să atacăm şi alte teme. Vrem lărgirea orizontului şi abordarea originală. Tinerii nu trebuie să livreze, nici să cumpere artă second-hand.”(subscriu!)

Şi puternic emoţionaţi, ne apropiem de sfârşit cu impresia că abia am început, însă nu!
„Nu suntem neapărat integralişti, (mă bucur să ştiu şi asta !) ci susţinători ai creaţiei în formele ei cele mai dinamice şi mai noi. După mimarea post-decembristă a avangardei, a venit timpul experimentului(a câta profeţie oare ?). Până acum, acesta a fost tot timpul previzibil. Arta majoră va urma în mod firesc.” (dacă în mod firesc, atunci care este rostul raziei, mă întreb? şi tot singur îmi răspund: acela de a trezi firescul!)
„Nu artei funcţionale a modernismului, nu stilului internaţional (noi nu ne vindem literatura !). Nu afacerismului şi lichelismului(subscriu !). Să facem o artă ecologică! (sigur, dar ne-au luat-o ăia cu toaletele înainte !) Să fim capabili să gonim pe autostrăzi, dar să nu ne temem nici de praful uliţelor (da, da... ba ferrari, ba căruţă, ba ferrari, ba căruţă). Să asanăm aerul stătut al artei, voiajând cu velierul, balonul şi avionul supersonic.” (iar generalizăm şi depindem prea mult de …aer!) Şi ultimul paragraf vine proaspăt de pe un portativ cu patru bemoli la cheie şi un becar în prima măsură, unde optimile pasc, alături de doimi, sentimentele auditoriului.
„Analizei mimate îi preferăm sinteza (aha, preferinţe deloc exclusive). Ne întoarcem spre originea sincretică a artei. Ne-am săturat de sonorităţile proaste de pop, rap, hip-hop şi house.(mai erau câteva genuri) Vrem ca operele noastre să aibă tonalităţi simfonice, să fie jucăuşe ca o bagatelă, inflamante ca un bolero, rebele ca un hit rock, subtile ca un jazz.” (Pink Floyd+ Chet Baker = love)
Şi iată, după cum observam la început, genul dramatic este lăsat să zburde în voie prin termenul artă, fapt normal, fiind cuprins şi el în febra inovaţiilor prevestitoare de mari conace, de aprigi moşieri, de fastuoase petreceri ale spiritului, de boieri aflaţi pertinamente în acest montagnes russes, intitulat Boierismul, cu funcţia de manifest literar, la care subscriu! Oh, da!
Conaş Paul Blaj

n. b. "Boierismul" a fost publicat şi în numărul din ianuarie al revistei "Tecuciul Cultural".



2007-02-06
949


yester

Cele mai noi texte publicate

absenţele sunt o tristeţe - yester- (poezie)
m-a început albul - yester- (poezie)
noapte de pământ ars - yester- (poezie)
ai mâna rece, eşti sinceră...moarte. - yester- (poezie)
...istoria scrumului - yester- (poezie)
...aparţin mersului - yester- (poezie)
Sincer pe cauţiune - yester- (poezie)
ferestrele nu au nume - yester- (poezie)
fuga de titlu - yester- (poezie)
exact la mijlocul sărutului - yester- (poezie)


Cele mai noi comentarii

mulţumesc, Vlad. La... de yester
la absenţele sunt o tristeţe

Emil,îmi place condiţionalul... de yester
la absenţele sunt o tristeţe

...mergând pe ideea... de yester
la o soluție temporară

... e destul... de yester
la m-a început albul

...orice semn, pe... de yester
la noapte de pământ ars

 
  comentariile se pot face numai după ce vă logaţi

  comentarii la acest text


alma - 2007-02-07
PS. Textul acesta a fost publicat pe site-ul care trebuie? Sau doar în Tecuciul cultural?


Profetul - 2007-02-07
probabil autorul a vrut a spune ca "Boierismul - necenzurat" a fost publicat in "Tecuciul cultural" iar "Boierismul" pe site-ul agonistan cu talibanii de rigoare, dar asta nu cred ca are prea mare importanta
- Am citit textul de mai sus si nu m-a preocupat de ce parte se plaseaza autorul (pentru ca de acum chestia e rasuflata) dar am vrut sa vad ce vrea sa spuna autorul despre subiect si trebuie sa recunosc ca am fost putin dezamagit pentru ca nu am gasit foarte mult. Acuma, stiu ca despre acest "manifest" nu se poate spune foarte mult fiindca el ca atare nu contine mare lucru dar am vrut sa citesc ceva mai consistent. De obicei (probabil cu citeva exceptii) tot ce am citit pe marginea acestui lucru sint fie osanale caraghioase fie parodii punctiforme. please do better next time yester.

yester - 2007-02-07
Virgil, manifestul literar "Boierismul" a fost cel publicat. iar acest text se supune subtitlului. las persoanele avizate să îşi exprime pe îndelete părerea lor.

Aranca - 2007-02-07
eu sunt ca Toma Necredinciosul, dragă yester. mă îndoiesc din mai multe motive, în ceea ce priveşte acest text...
în primul rând te rog foarte mult să îmi scanezi pagina din "Tecuciul Cultural" unde a fost publicat acest text şi să menţionezi data apariţiei dacă nu apare vizibil.
după care, te asigur, voi reveni. mulţumesc.

yester - 2007-02-07
... Marina, sunt două idei extrase din comentariul tău:
1. mă confunzi cu Iisus Christos;
2. mă faci mincinos;

regret să te dezamăgesc, ambele sunt eronate:)!

Aranca - 2007-02-08
am vrut să văd cu ochii mei acest articol publicat şi în altă parte, aşa cum ai precizat. atât.
de ce? simplu. pentru că nu l-am văzut publicat în locul care l-a generat, pe unde de altfel, mai publici (şi e dreptul tău, nu mă interesează).
nici măcar nu s-a pus problema că ai fi ceea ce nu eşti (cu atât mai puţin Iisus Christos) şi nici că ai fi mincinos.
aştept. mulţumesc.

yester - 2007-02-08
... poate am fost prea subtil, Marina.
am afirmat: 1.mă confunzi cu Iisus Christos (care a ţinut să-l convingă pe Toma.)
deci nu aştepta.
mulţumesc!

Aranca - 2007-02-08
mi-a mai rămas doar să mă duc laTecuci după număr, că papucii...
nu te confund, dar m-am edificat.

yester - 2007-02-08
...uite, cineva din Israel va primi numărul cu pricina din alte considerente. nu mai bine mergi în Israel? şi nu aştept răspuns.

Aranca - 2007-02-08
m-am edificat, Paul Blaj.
nu trebuie să îţi mai faci probleme.

yester - 2007-02-08
...am lăsat impresia că îmi fac probleme?!! Marina Nicolaev, sunt eu! Paul Blaj, membru U.S.R. reconsideră-ţi atitudinea. cel puţin în gând!

yester - 2007-02-08
şi ca să pun punct... atitudinea mea faţă de Marina Nicolaev va fi geamană cu cea a lui Dorin Cozan. am crezut că sunt mai generos, dar nu!

Aranca - 2007-02-08
m-am edificat, Paul Blaj, membru U.S.R.
nu mă impresionezi.

Profetul - 2007-02-08
time off.
Paul, membralitatea U.S.R. valoreaza pe hermeneia la fel de mult ca si o ceapa degerata. te rog, te implor nu te amagi cu chestii din astea. lasa-i pe oameni sa judece ce scrii nu galoanele sau diplomele sau mai stiu eu ce. ca daca era asa faceam o sectie cu vitrina in care sa ne punem fiecare gramajoara de medalii.
Aranca, Paul a spus ca a publicat acolo (desi pe noi nu ne intereseaza acel text ci acesttext, si deci ar fi trebuit sa dea referinte eventual doar la acest text si sa nu faca reclama mascata pentruTecuciul cultural sau pentru Boierism dar asta e, nu toata lumea vrea sa inteleaga nuantele astea mai subtile) sa il credem; la urma urmei exista probabil sute de reviste culturale in Romania care publica spataminal sau lunar mii de articole. nu cred ca foloseste nimanui o ancheta din asta pentru un fapt asa de marunt

Aranca - 2007-02-09
Profetul, ai perfecta dreptate, dar am vrut sa vad cum reactioneaza si ma bucur ca am inteles ceea ce voiam sa inteleg in privinta lui. si ma bucur ca nu am dat curs ideii anterioare.
cit despre articol, as vrea sa il vad publicat acolo unde mai colaboreaza.

Profetul - 2007-02-09
ei, aia cere curaj si... lipsa de cenzura(are)

yester - 2007-03-17
...deşi sunt convins că am fost înţeles pe deplin... cât despre edificările unora... exact acesta este scopul vieţii mele... a presto adicătelea , pe curând.

Profetul - 2007-03-17
dom'le daca si aici unde iti este garantata liberatea de exprimare eviti sa o faci, probabil ca eu nu mai am nici un comentariu de facut. in orice caz eu am crezut ca aici scriitura este pe primul loc si persoanele cu simpatiile si antipatiile lor pe al doilea. se pare ca in ce priveste pe unii m-am inselat

yester - 2007-03-19
Virgil, nu mă refeream la tine... altcineva pe pagina asta s-a tooo...ot edificat. de parcă era ceva "needificabil". Am şi o idee. Nu ar fi bine să fie un editor profilat pe tot ceea ce ţine de arte vizuale, altul de limbi străine şi unul competent pentru literatură? Este doar o idee... şi e optimă.
Deci nu mai citi în grabă:)!

Aranca - 2007-03-19
contextul in care eu m-am edificat la timpul respectiv domnule Blaj, era unul de ordine interna si Virgil stie perfect despre ce vorbeam.
sugestiile le puteti pastra pentru redactia dumneavoastra.

yester - 2007-03-20
Marina Nicolaev, pe această pagină nu ai nici un comentariu pe text! Ce să mai creadă autorul despre tine? Ori cititorii? Cât despre sugestii, eu urmăresc binele hermeneia, altfel mi-aş fi retras contul imediat. Sper că am fost suficient de clar!

Aranca - 2007-03-20
Paul Blaj ai un mod ciudat de a urmari binele cuiva. Fie si al Hermeneii.

Ioana Dana Nicolae - 2007-03-20

Paul,
scuză-mă, eu am citit aşazisul manifest, nu l-aş mai citi încă o dată. Şi tu citezi tot. Nu te-aş mai urma, ai doar câteva sublinieri sarcastice.
Cred că un articol este construit în cea mai mare parte din opiniile autorului. Citatele nu trebuie să se întindă prea mult. La tine rolurile sunt inversate. Citatul 90%, restul opinia ta.

yester - 2007-03-20
...sunt două moduri de a te ridica, unul este de a-l coborî pe cel ce e mai sus decât tine. al doilea e să o faci prin puteri proprii. poate aici sunt în conflict cu "opiniile tale" Marina Nicolaev. eu cred că nici hermeneia, nici agonia, sau orice alt site nu trebuie decât să se ridice prin puterile proprii fără a lovi, din varii motive, personale sau obediente, în "concurentul său". iar în momentul când există lucruri bune în ambele, multiplele "oferte virtualo-culturale", în aceste ateliere, de ce să nu fii vertical şi să procedezi ca atare.e ceva ciudat aici, Marina Nicolaev?
... apoi, am făcut apel la instituţia din care fac parte pentru că aceasta e datoria mea. o reprezint, mă refer la U.S.R.

Ioana, tu, citind răspunsul meu la singurul care a comentat textul, Virgil, sigur ai realizat că doresc să relev o parte ludică a manifestului. cât despre sarcasm... este ispita tuturor inteligenţelor, spunea Camus. mă simt, deci, măgulit.

Aranca - 2007-03-20
1) Despre text: Paradoxal, am avut sentimentul ca uite, doar s-a publicat acest "manifest" pe Hermeneia, cu sau fara voia editorilor (in contextul a ceea ce remarca si Ioana).
Despre boierism: un material slab croit la o bere de trei amici. Insa textul in sine poate fi acceptat sau nu de ceilalti si asta functie de un anumit nivel...in acest context, ma astept sa apara si un teoretician al manelelor, sau o noua institutie.
Acolo pe acel site si cu acel "manifest" s-a creat o confuzie de apartenenta, prin faptul ca unul dintre amici e chiar proprietarul site-ului in care s-a promovat textul. In acest caz, automat cine nu sustine sau nu inghite textul, i se afecteaza inscrierea pe acel site?
Am constatat (rizind) ca si-au dat cu parerea si am nivelul -20 acolo. Ii asigur ca imi voi sterge toate textele sa nu se mai oboseasca sa ma decoreze cu nivelul lor.
2) Acel material NU il sustin pentru ca NU ma reprezinta.
3) Nu am inteles de ce esti reprezentantul institutiei din care faci parte pe acest site si de ce te simti obligat sa spui asta. Sa inteleg ca esti purtatorul de cuvint al USR aici? Nu am contestat ca esti membru USR, si eu sint pe unde vreau, dar nu defilez cu asta ostentativ.

Ioana Dana Nicolae - 2007-03-20
Paul,
mă bucur că te simţi măgulit, nici nu-mi doream să te jignesc, deci e ok. Ti-am spus că nu-mi place faptul că ai citat prea mult, neîngăduit de mult pentru un articol. Aş fi preferat să predomine textul tău. E clar, da? Te voi citi în continuare, cu plăcere. Seară bună!


yester - 2007-03-20
...pentru ultima dată Marina Nicolaev, încerc să fiu pe înţelesul tău. când eşti creştin, îl reprezinţi pe Christos. când eşti membru U.S.R., nu îţi permiţi să faci afirmaţii gratuite sau orice implică denigrarea acestei instituţii. exagerearea este pentru a mă... cum spun negrii...: do you feel me?:)

yester - 2007-03-20
... să ne recitim cu bine, Ioana!
seară bună şi ţie!

Aranca - 2007-03-20
"când eşti creştin, îl reprezinţi pe Christos"
USR si Christos! Paul Blaj, imi esti simpatic! paralela are hazul ei!

yester - 2007-03-20
Marina Nicolaev, îţi era dedicată! Te rog, citeşte şi printre rânduri!

Sapphire - 2007-03-20
OK, banuiesc că acum ştim cu toţii cam cum stăm, cine ce nelămuriri a avut şi cu privire la ce anume s-a edificat ş.a.m.d.
Cred că ar fi plăcut să revenim la linia acestui site, şi să ne limităm la a comenta textul, iar nu autorul/comentatorul, şi de a răspunde comentariilor doar în măsura în care avem de a face tot cu idei referitoare la text.
Atenţia tuturor membrilor este atrasă inutil asupra comentariilor, mai degrabă decât asupra textului, ceea ce nu aduce nici un serviciu nici autorului, nici cititorilor.

Sapphire - 2007-04-10
Ar putea să fie suficient să te rog să revezi ultimul meu comentariu aici, Andu. Tu ce spui? Şi să te abţii de la a aduce jigniri, mai ales persoanelor care nu sunt prezente aici, indiferent de amiciţiile sau antipatiile personale.