Pierdut Pen Name

Login

Pierdut Parola

Inscriere

 
   
 

poezie

Ruines de Rome
Jurnal de calatorie - fragment

de Marina Nicolaev (Aranca)
autor hermeneia





prin Via della Croce
ajungi stigmatizat de soare în Piazza di Spagna

ruines de Rome invadează contagios vara colinele
- linaria cymbalaria într-o alergică tarantella -

şterg din memoria cerului mesajele alterate
în fond condorii nu au frigul vrăbiilor

brunch expresso
surîs cifrat ŕ la François de Paule Latapie

Via Sistina, intermezzo literar

EUşiTU
les beaux étrangers en passage






2006-06-01
703


Aranca

Cele mai noi texte publicate

Apariţie editorială 2007 – „În vizită la Ussais” de Adrian Graunfels - Aranca- (proza)
Croquis du printemps - Aranca- (limbi_straine)
esquisse ŕ deux dans la chambre verte II - Aranca- (limbi_straine)
esquisse ŕ deux dans la chambre verte - Aranca- (limbi_straine)
La nuit de l’hippogriffe VI - Aranca- (limbi_straine)
The Angel’s Shadow - Aranca- (traduceri)
La nuit de l’hippogriffe V - Aranca- (limbi_straine)
The night of the hippogriph III - Aranca- (traduceri)
La nuit de l’hippogriffe IV - Aranca- (limbi_straine)
La nuit de l’hippogriffe III - Aranca- (limbi_straine)


Cele mai noi comentarii

The truth is... de Aranca
la Sonet 154

Una dintre cele... de Aranca
la translation

Superb acest pasaj... de Aranca
la al patrulea cîntec de dragoste

Toţi visăm la... de Aranca
la oz

Normal că mulţi... de Aranca
la sephirot III

 
  comentariile se pot face numai după ce vă logaţi

  comentarii la acest text


francisc - 2006-06-02    
de curand mi*am instalat earth. plus cateva dictionare. vreo 10 link-uri despre cultura. poate fac si un IDD in domeniu. toate, pour l`amour end sacrifice dell` arte.
vreau sa traiesc si sa vad lumea, trecutul, prezentul si viitorul.
multumesc.

cu drag, francois

Aranca - 2006-06-03    
François de Paule Latapie este celebrul botanist care a oferit pe la 1790, in vederea infiintarii Muzeului din Bordeaux, impresionanta sa colectie adunata de-a lungul timpului, din calatoriile sale, in mod special din Italia. Jurnalele de calatorii (cu specific stiintific si nu numai) tinute de acesta, erau cifrate in mod special.

Madim - 2006-06-03    
întrebare - există această "Via della Croce"?
cred că ar fi interesant de trecut pe acolo.

eu cred că ai fi putut scrie mai multe despre "Piazza di Spagna". acolo se află aceste ruine?
nu prea am înţeles.

p.s. - şi eu vreau să văd lumea. de aceea întreb, ca să ştiu unde să merg mai înainte.

Madim


Aranca - 2006-06-03    
da, exista. sint strazile. du-te. viata e frumoasa. Roma e spectaculoasa.
"Ruines de Rome" se numesc si florile ce cresc peste tot, peste ruinele Romei.

Cristina - 2006-06-03    
eu mi-am cumparat si o harta/ a ocupat jumatate de perete/ colegele mele s-a suparat/ le-am citit poezii/ la sfarsit mi-au adus lipici ca sa o fixez cat mai bine... francisc, poate ne dai si noua linkurile alea/ cred ca ne confruntam cu aceeasi problema.

Aranca - 2006-06-03    
Cristina draga, sint pur si simplu niste note/impresii despre calatorii/peisaje/idei reale.
insa nu de pe ruta Iasi Dorohoi via Trusesti.

aleksandar - 2006-06-03    
o porcarie de text si atat !

Cristina - 2006-06-03    
pentru asa ceva este proza/ jurnal/ note/ dar nu poezie/ si poate ar fi mai bine sa scrii impresii de pe ruta "Iasi Dorohoi via Trusesti"/ ai parea mai autentica/ numai bine!

francisc - 2006-06-03    
da, suntem de acord, insa daca e "porcarie de text" sa stim si noi. adica, regulamentul cere argumente, care exista
va rog


Aranca - 2006-06-03    
e o problema de incadrare a textului sau de autenticitate?
te deranjeaza ca nu am privit ruta spre Dorohoi cu atentie sau pur si simplu faptul ca nu am anexat si fotografii tip experiment de la Roma sau altundeva, eventual eu in prim plan pentru credibilitate?

francisc - 2006-06-03    
aranca, incadrarea si autenticitatea unui text nu tin deloc de locul si pozitia in care te afli tu acum. nici de calatoriile si aventurile lor.
conform principiului coerentei aplicat aici, textul tau e foarte slab. ai bunul simt si recunoaste. fa ceva in privinta asta apoi. si incearca sa renunti la "tzaranisme" cand ni te adresezi

alma - 2006-06-03    
Aranca dragă, problema e că textul încadrat la "poezie" e o poezie care nu e deloc. Parcă e un citat dintr-un ghid turistic, doar că acolo mai sunt şi poze, să înţelegem şi noi, ăştilalţi, de pe "ruta Iasi Dorohoi via Trusesti".

aleksandar - 2006-06-03    
argumentul e textul în sine. unde Dumnezeu e poezia aici? am să înşir şi eu aici localităţile de la mine de la moldova nouă pana la cărbunari şi-o să fac o poezie genială. hai sa fim seriosi.

Aranca - 2006-06-03    
perfect, Alma, e o problema de incadrare de text, pentru ca e un "text".
argumentele privind cit de "porcarie" este sau nu, practic nu le-am observat. dar asta e o problema de Regulament.
...cit despre Trusesti s.a., e frumos, il tin minte din copilarie...mai bine poate decit altii.

aleksandar - 2006-06-03    
e o porcarie, crede-ma pe cuvant.

alma - 2006-06-03    
E o problemă de încadrare în măsura în care nu găseşti poezia / liricul în această poezie. Nu orice înşiruire de denumiri este poezie. Eu, personal, nu am găsit-o. Şi nu e prima dată, ţi-am lăsat comentariu şi pe alt text scris în aceeaşi manieră.
Dar, sincer, oricum ai schimba încadrarea, la proză / note etc., părerea mea nu se va modifica. Expresia "stigmatizat de soare" am găsit-o într-un ghid turistic, acum câţiva ani, prin sudul Franţei. Versul "EU şi TU" pare a fi cel mai autentic, măcar e românesc (şi îmi aminteşte de manele).

Aranca - 2006-06-03    
a) modul/stilul/contextul in care le-am scris, este bine definit, din punctul meu de vedere. ca nu gasesti liricul, e discutabil. poate eu am vazut liricul acelor strazi, monumente si flori.
b) eu nu citesc ghidurile, prefer sa calatoresc; poate ca si in sudul Frantei ca si in Italia, soarele e stigmatizant uneori, fara a intra pe clisee.
c) in ceea ce priveste manelele, aici e o problema. eu nu ascult si nici nu ma intereseaza. consideri ca ai o opinie autorizata in ceea ce le priveste, perfect. dar nu aici in textul meu.

alma - 2006-06-03    
Aranca dragă, înţelesesem dintr-un comentariu al tău anterior că ai plecat la Roma via Truşeşti, altfel nu mi-aş fi permis să scriu despre manele fără să fiu sigură că nu le cunoşti şi tu. Iar versul acela chiar e autentic românesc, în rest, textul e un amalgam de cuvinte în limbi străine, denumiri de locuri, care arată cultura autorului, dar nu reuşesc să transmită cititorului decât o prelungă enervare. Mai ales că ai persistat în a publica astfel de texte.
Era o idee să le structurezi ca jurnal, să le scrii, adică, nu să le încadrezi.

Aranca - 2006-06-03    
Alma draga, ai inteles gresit.
tonul si muzica acelor commuri erau in contextul in care unii se upgradau, se substituiau, altii cautau harti dictionare samd
poate ca eu am crezut/mai cred in existenta unui anumit nivel de cultura si educatie. si inca mai cred ca aici e un spatiu cultural de exceptie
sau poate ca ar trebui o sectiune speciala de incadrare a unor texte care din motive independente si obiective (de anumiti cititori) nu pot fi percepute oricum, de oricine. in calitate de editor, iata o solicitare pe care ar trebui sa o iei in discutie.
(mi-am amintit ca cei de la NASA au o fituica a lor in care ei scriu, ei inteleg, ei se distreaza)
asa cum am specificat, sint fragmente de jurnal. inca nu le-am adunat pe toate din diverse carnete. si nici nu am vrut sa "lipesc" fotografii gen "vai ce frumos"
da-mi voie sa persist in stilul meu (al perioadei bleu, cum spuneam) si ofera-mi cu generozitate acest cadru.

alma - 2006-06-03    
Draga mea, acest spaţiu este public, atât timp cât ai fost admis pe site, ai dreptul (şi obligaţia?) de a face literatură. Personal, cred că, pentru a scrie bine, e nevoie, pe lângă o cultură solidă, şi de un dram de talent.
Permite-mi să îţi dau un sfat - să înnozi toate acele însemnări într-un jurnal, în proză, pentru că sunt sigură că ai de dezvăluit cititorului descrieri şi senzaţii din frumoasele tale călătorii. Aştept să citesc un astfel de jurnal semnat de tine, fie şi cu pseudonimul ales.

ilarius - 2006-06-03    
textul tau ma face sa iau lama de ras si sa-mi scurtez incheieturile mainilor datorita motivatiunii ca imi place Dorohoi e original e puternic este expresiv vinovatiunea ta este ca vrei sa ne faci sa ne simtim prost eu nu am fost niciodata acolo unde zici tu dar asta in nici un caz nu e poezie mai degraba jurnal [?] un cineva spunea ca o poezie reusita trebuie sa faca si pe Maria din piata sa tresara, dar apoi intervin clisee, sunt persoane ca Dan [Mihut] care nu scriu pentru mase de oameni dar textul tau ma face sa ma gandesc ca e 6 dimineata si ca singura sansa de a fi in preajma unui Paule Latapie este doar in acceptiunea ca este un parfum. nu este poezie, daca scriai despre Dorohoi iti acordam credit dar asa fandoselile astea De pipi pupli tiri ma lasa rece ferme la fenetre ca intra tantari si n-am bani de pastile dar draga mea de Venetia de ce nu ai scris ca acolo puteam sa ma laud si eu ca am fost fir-as sa fiu.

filele de jurnal se scriu la file de jurnal pe mine m-ai ametit si chiar am crezut ca e poezie ca daca stiam foloseam un conglomerat de taste altf4 ctrl alt delete end task.

cu salutari pentru comentatori si sentimente de beatitudine pentru Dorohoi.

ionut.

Younger Sister - 2006-06-04    
Eu m-am oprit la fraza "condorii nu au frigul vrăbiilor", mă gîndesc că nu se ştie niciodată, dacă mănîncă vrăbii care posedă astfel de friguri se pot îmbolnăvi şi ei. Brrr!!! De cînd se află în vecinătate un cordon de carantină m-am contaminat şi eu de claustrofobie şi tare aş vrea să fiu acolo unde eşti tu acum Anca, les beaux etrangers en passage, dar mă reţine fraza cu condorii. De fapt am reţinut întreaga poezie, lirismul acesteia, care nu vindecă acea boală teribilă, dorul de ducă, doar răscoleşte. Răscoleşte profund!

vladimir - 2006-06-05    
Chestia cu "ruta Iasi Dorohoi via Trusesti" este o chestiune de proasta crestere... e ca si cum ai spune ca cei care te citesc sunt eventual niste provinciali (desi cu referire la Iasi poate ar trebui sa mai cauti pe google), eventual invidiosi pe faptul ca si tu, dupa atatia altii, ai descoperit Roma... ce sa mai zic... rasu-plansu. Ar fi fost desigur mult mai bine sa iti reprimi tentatia de a jigni si am incredere ca data viitoare vei fi mai inteleapta.
Despre poezie... ai vrut sa concepi un text de atmosfera valorificand detaliile pentru creionarea unei imagini persistente... cred ca nu ai reusit sa lasi lectorului impresia de calator alaturi de tine iar poezia ramane doar un pumn de cioburi care au avut sansa sa devina oglinda... poate data viitoare.