Pierdut Pen Name

Login

Pierdut Parola

Inscriere

 
   
 

poezie
generala

poetul I
inefabilă reducere a fericirii la absurd

de Virgil Titarenco (Profetul)
director hermeneia





poetul este o pasăre scăpată
īntr-o cameră īnaltă cu ferestre īnchise
și perdele īmbīcsite
dacă nu mă credeți
puneți mīna pe coastele lui
și veți simți cum se zbate zadarnic
lovindu-se de sine
ca de un costum pe care nu īl porți
decīt la īnmormīntări

īn firul lor de catgut
cuvintele īi leagă
tăcerile de buze ca niște răni nevindecate
neduse pīna la capăt
deși peste el cad toate īnceputurile
ca un năvod peste peștii mării
īși caută răspunsurile īn apele
privirilor sau īn șoapte
īl vezi uneori rătăcit printre mīinile și picioarele lumii
căutīnd un cuier pentru adevăr
și un scaun pentru moarte

nu e bolnav
e doar īntr-o legătură compromițătoare
cu viața
și cu celelalte lucruri mărunte despre ea
de aceea poetul nu există
decīt īntr-un fel de inefabilă reducere
a fericirii la absurd







2008-07-07
775


Profetul

Cele mai noi texte publicate

undeva īntre dragoste și plăcere - Profetul- (poezie)
poetul III - Profetul- (poezie)
o dimineață pe īntrebare - Profetul- (poezie)
deja vu cu iz de levănțică și camfor - Profetul- (poezie)
ortholost - Profetul- (poezie)
am văzut-o - Profetul- (poezie)
sīnt un incult - Profetul- (poezie)
īntre trup şi-ntre vis - Profetul- (poezie)
sīnt un nesuferit - Profetul- (proza)
sīnt un nasture - Profetul- (experiment)


Cele mai noi comentarii

un text poetic... de Profetul
la Fragmentarium. Inevitabil

well, dragul meu,... de Profetul
la poetul III

- simplu, nu... de Profetul
la poetul III

mai Vacarasule, iti... de Profetul
la Rupt de realitate

mai Vacarasule, trec... de Profetul
la poetul III

 
  comentariile se pot face numai după ce vă logaţi

  comentarii la acest text


aalizeei - 2008-07-07    
“E o īntīmplare a fiinţei mele”- aşa cum spunea poetul – să citesc poezia postată aici.
Mai zicea poetul:
“Două cāntece diferite, lovindu-se , amestecīndu-se”

Voi cita şi din cīntecul lui:
“Pe căldurile groaznice
el īşi face vīnt cu aripile păsărilor
pe care tot el le sperie ca să le facă să zboare”

Şi:
“Poetul e ca şi timpul
Mai repede sau mai īncet
mai mincinos sau mai adevărat”

Şi īncă:
“Dar mai ales vă conjur,
nu puneţi mīna pe poet!
Nu, nu puneţi niciodată mīna pe poet!

...Decīt numai atunci cīnd mīna voastră
este subţire ca raza
Şi numai aşa mīna voastră, ar putea
să treacă prin el

Altfel ea nu va trece prin el,
şi degetele voastre vor rămīne pe el,
şi tot el va fi acela care se va lăuda
că are mai multe degete decīt voi.
Şi voi veţi fi obligaţi să spuneţi o da,
că īntr-adevăr el are mai multe degete...”
(Nichita Stănescu, “Cīntec” ; “Poetul şi soldatul”)

Īndrăznesc să mă mir, la prima citire- cameră cu „perdele uscate”; de regulă sīnt ude?
Şi dacă mă aplec asupra versurilor:
“deşi peste el cad toate īnceputurile
ca un năvod peste peștii mării”,
crezi că sīnt lipsit de simţire dacă mă gīndesc că unii peşti nu sīnt la primul năvod?

Mulţumiri autorului pentru bucuria aducerii aminte.


Profetul - 2008-07-07    
ai dreptate, şi eu m-am luptat mult cu versul acela. l-am modificat acum cu ceva ce am vrut să pun iniţial dar tot nu sīnt mai fericit. nu īmi place. poate īn timp va veni şi cuvīntul sau cuvintele care ar trebui să fie acolo.

sīnt peşti care nu sīnt la primul năvod şi poeţi care nu sīnt la primul īnceput.

despre alăturare, evident că nu se pune problema să merit aşa ceva.

montecristo - 2008-07-08     Penita
Poem valoros.
Pentru mine.
Domnule "autor", aici am puterea să recunosc hermeneutica potrivită simţirilor mele.
Desigur, antevorbitorul meu reclamă cāteva expresii.
Eu nu. Putem găsi "nod īn papură" la Eminescu, la N.Stanescu şi la Bacovia.
Este doar cārcoteală.
Un text care mi-a mers la suflet şi pentru asta acord o peniţă de aur.

Cristi

cailean - 2008-07-08     Penita
Excepţional text. Imagini puternice şi deosebit de expresive: pasărea īnchisă īntre ferestre, "lovindu-se de sine ca de...", "cuvinte... ce leagă tăceri de buze", "răni nevindecate". Trupul poetului este o rană pururi nevindecată.

Apoi īntreaga suită "cad īnceputuri", năvod, peşti, răspunsuri, ape/priviri, şoapte etc. aidoma unui clasic adagio plin de armonie, lesne cantabil, strecurānd limpede fire de apă printre margini de īnţelesuri. Stil poetic de adagio muzical, note sonore, paşi adăugaţi, portative suprapuse. Meandre poetice izbutite care, īnsă, abia anunţă ceea ce va urma:

Ultima strofă izbucneşte, un vulcan brusc: "nu e bolnav/ e doar īntr-o legătură compromiţătoare/ cu viaţa" (deosebit de expresiv), pentru ca apoi, să acopere molcom, ca o mişcare lentă de lavă īncinsă, limitele mărunte ale vieţii, dar care se adaugă marelui ocean al fiinţei. Al fiinţei poetului. Tu ca cititor, ca īnchipuit poet, te proiectezi pe tine īnsuţi acolo īn mijlocul acestei definiţii, da, "inefabile", de "reducere a fericirii la absurd"; nu m-am putut abţine să nu citez această sintagmă demnă de a sta alături de maestrul cuvintelor citat mai sus de antevorbitori, şi mulţi alţii.

Super-peniţă pentru un poem memorabil şi de referinţă al Hermeneii.

Dihania - 2008-07-09     Penita
sfīsietor. n-o sa disec textul, pentru ca n-are rost. nu ma pricep la cuvinte mari si nici nu cred ca are nevoie. imi place. il ador. mi-e ciuda pe el, pe cīt e de trist si adevarat. poate n-am argumentat destul, dar voi da penita oricum. sīnt texte in fata carora nu mai trebuie sa spui nimic

skylander - 2008-07-11    
minunat, minunat: primul vers īmi sugerează un nebun scăpat de la ospiciu. oau. fioros
iar sinele...oau...e un costum de īnmormīntare.
īn strofa a doua devenim şi mai patetico- explicativi:
"ca niște răni nevindecate
neduse pīna la capăt"...tu te asculţi recitīnd aşa ceva don' Virgil?
"apele privirilor"- o metaphoră rarissimă...:)
spui că nu e bolnav...hmm...īn sfīrşit...o fi sănătos săracu'...:)
un fel de ditamai "inefabilă reducere"...că doar n-o fi supradimensionare nu ?
un text slăbuţ, cred. declarat minimalist, fără să treacă de minimum de poezie, cu mesaj şi performanţă minime.
ar fi bine să avem şi autopretenţii nu doar altro...faţă de ce punem pe foaie.
e totuşi un sait literar am inpresia.

Profetul - 2008-07-13    
Cristi - Montecristo,
iata ca apar si eu cu niscaiva raspunsuri asa mai tirziu. Daca a mers pina la suflet asta e lucru mare ca asa ceva nu mi se prea intimpla. Multumesc de citire.

Domnule Samarghitan,
multumesc pentru ca ati binevoit sa va opriti si sa comentati textul si bineinteles mulumesc pentru aprecieri. E un text pe care eu nu am pus o prea mare miza. Dar asta e poveste veche. De cele mai multe ori nu pot sa imi evaluez corect textele. Dar uite de aceea exista cititori si critici.

Matei,
multumesc pentru necuvinte. Se zice ca uneori spun foarte mult. Eu cred ca esti tu mai sensibil zilele astea. Sau, cine stie, scriu eu fara sa imi dau seama ceva mai bine.

Skylander,
imi vine sa zimbesc cind iti scriu pen-name-ul, suna asa bombastic, dar ma rog, fiecare cu imaginatia lui. Multumesc de trecere, citire si pentru ca te-ai aplecat sa iti spui parerea. Ceva imi spune ca vitriolul (destul de diluat dupa parerea mea) e de la o ranchiuna mai veche. Eu zic ca daca dai sa dai barbateste, nu asa cu menajamente. Sau, daca te hotarasti sa critici sa o faci competent. Adica ce vrea sa insemne chestia cu nebunul? Tu ii crezi pe poeti normali la minte?? Hai sa fim seriosi, ma dezamagesti. Te credeam mai perspicace. Toata lumea stie ca au un surub lipsa. La urma urmei anticii numeau geniul asta artistic "divina nebunie", sau tu nu stiai chestia asta?
Despre inmormintare, ce sa iti spun.. pai o cam purtam cu noi fiecare. Se pare ca poetii, sau macar unii din ei, chiar se prind de chestia asta. Tu nu te-ai prins. Scorul e 2 la 0 la chestii de care nu te-ai prins.
Nu mai continui ca sa nu te fac sa te jenezi. Dar asa cum spuneam, iti multumesc ca ai citit. Asta este un pas inainte si ma onoreaza.
Ai o problema cu minimalismul? Sau nici la chestia asta nu te pricepi. Ca de obicei cind omul nu se pricepe la ceva devine usor irascibil.


skylander - 2008-07-13    
hmm...azi ori sunt bătut īn cap ori au unii probleme prea mari...inclusiv cu penname-ul meu...oau ce ne mai păleşte grija de numele altora...ca să vezi...voiai vitrilol mai concentrat don' Virgil? atunci nu te oboseai să-mi răspunzi atīt de elaborat faţă de corul lăudătorilor. din opera Adormirea Maicii Somnului. Competenţă spui? Cititorul e competent prin definiţie altfel nu te citeşte din capul locului. Bine cel puţin că apreciezi că am parcurs pīnă la capăt un text care īn mod miraculos moare la primele versuri ca poezie. Minimalism nu īnseamnă să reduci īnţelesul şi rostul unui poet la un sine ca un costum de īnmormīntare. E uşor debil acest reducţionism, īn sensul bolnav al cuvīntului. Şi "place" doar din snobism, te asigur. Minimalismul şi nebunia artistică e altundeva. Aici doar se zgīrie velieter suprafaţa şi credem că am descoperit Atlantida lui peşte prăjit. Mă repet. Hermeneia merită mai mult. Dacă vrei doar un cor de lăudători aruncă-ţi diploma şi fă ceva util. Have a life and wake up don Virgile. Suntem īn secolul XXI. Şi Litheratura Romānă nu ne-a ridicat nicio statuie...:)

AdaBarc - 2008-07-13    
ultima strofa mi-a atras atentia, ramane in meditativ.
restul poemului cred ca este prea explicit. autorul trece peste etapa de simplificare, peste distilarea ideilor.

george..
despre inpenitare cred ca se poate numi exagerata insa fi bun si sari peste ea, e un lucru firesc,
si sper ca n-ai veit aici cu sacul ca la pomul laudat:))))
e un poem firesc iar autorul stie dar ii place sa fie gadilat,
eu una mi-as scoate penitele :))))

Profetul - 2008-07-13    
Skylander. eu am remarcat ca ai un pen-name bombastic. Si continui sa cred asta. Dar atit. Nu te-am luat cu Don' skylander sau cu alfel de mistocarii asa ca te rog frumos sa iti masori cuvintele si sa imi lasi numele in pace. Asta ca sa nu aleg si alte masuri de a proteja Hermeneia de astfel de huliganisme. Tu ai o tendinta de a ataca si lovi cu mirlanii din cite am observat. Asa ca te poti considera avertizat.
In ce priveste textul, ultimul tau comentariu imi da de gindit in sensul ca mi se pare mai degraba o emulsie de invidie si ignoranta. Si ti-o spun cu sinceritate. Daca eu trebuie sa "have a life" atunci cred ca tu ar trebui sa iei the chill pill ca prea te-ai imbatosat. Dar nu te amagi. Cu nervozitati din astea de pestisor electric nu impresionezi pe nimeni. Crezi ca "opera Adormirea Maicii Somnului" sau "Atlantida lui peşte prăjit" conving pe cineva ca tu esti competent in "Litheratura Romānă"? Hai sa fim seriosi. SI ce daca sintem in secolul XXI? Sau asta abia ai descoperit tu acum? Putem sa fim in orice secol. Daca inca nu ti-a spus cineva frumosul si uritul nu au virsta. Iar stilul e un moft. De fapt expresia ta cu secolul ma face sa inteleg ca tu privesti literatura in general si poezia in special ca pe o moda. Azi se poarta minijup, miine se poarta aeropostale. Iarta-ma dar m-o ferit cel de sus de astfel de mentalitati infantile. Eu zic sa te relaxezi si sa gindesti inainte de a scrie. Ca nu a facut rau la nimeni. In ce priveste Hermeneia apreciez grija care i-o porti dar te asigur ca e pe miini bune. Sau cel putin asa se vede de la mine

Profetul - 2008-07-13    
Ma amuzi AdaBarc. Sau te-au intepat penitele mele undeva. Daca nu intelegi sau nu gusti valoare unui lucru nu inseamna ca e neaparat si prost.
Si inca ceva, fa un efort si nu pretinde ca stii ce imi place mie sau nu.

AdaBarc - 2008-07-13    
e bine si asa
eu mi-as scoate penitele doar dintr-o falsa modestie

raman la afirmatiile despre poem, revin insa pe autor
nu-i place sa fie gadilat

cat despre a nu gusta valoarea unui lucru nu inteleg despre ce e vorba, poemul sau penitele???

daca este vb despre poem atunci autorul se crede valoros

Profetul - 2008-07-13    
Nu ma intereseaza procesele tale morale AdaBarc. Nici despre modestie si nici despre altceva. Personal nu cred ca au vreo semnificatie. In ce priveste afirmatiile tale "despre autor" in care vad ca recidivezi cu sirguinta am sa iti reamintesc ce scrie in "Principiile de funcţionare ale Comunităţii Literare Hermeneia şi ale site-ului Hermeneia.com" pe care te-ai angajat sa le respecti:
"23. De asemenea comentariile trebuie:

23.1. să se refere īn primul rīnd la textul publicat,

23.2. să conţină observaţii pertinente,

23.3. să evite pe cīt posibil formularea de aprecieri la adresa persoanei autorului textului sau la adresa persoanei altui comentator al textului"

"24. Repetarea de comentarii offtopic, comunicări personale fără legătură cu textul mai ales dupa ce s-a primit o atenţionare cu privire la acest lucru poate duce la anularea comentariilor respective şi/sau la excluderea textului respectiv iar dacă atitudinea este persistentă şi nu se corectează poate duce pīna la suspendarea contului autorului care o practică."

In ceea ce priveste penitele tot acest "regulament" graieste:
"26. Membrii Hermeneia au posibilitatea evidenţierii unui text prin acordarea unei „peniţe de aur”. Acest lucru va trebui să fie īnsoţit īntotdeauna de un comentariu care să explice motivaţia celui care o oferă. Orice abuz va fi sancţionat de către editori/moderatori."

Deci, dupa cum vezi, are cine sa pazeasca Hermeneia de abateri sau erori. Eu insa iti multumesc pentru bunele intentii. Daca insa vrei sa te ocupi de asa ceva trebuie sa devii editor. Iar ca sa devii editor trebuie sa fii macar autor. Banuiesc ca ai inteles acum care sint aspectele problemei.

Despre cit de valoros ma cred sau nu ma cred eu nu cred ca are vreo relevanta aici. A spune ca un text este valoros sau nu nu este sinonim cu a spune ca un autor este valoros sau nu. Dar ma tem ca tie iti scapa subtilitati din acestea. Iti recomand sa te gindesti de doua ori inainte de a trage o concluzie. Ajuta.

Ecaterina Bargan - 2008-07-24     Penita
deşi cam clişeic finalul, comparaţia ceea cu zbaterea īn costumul pe care īl porţi numai la īnmormīntări m-a cucerit. o să īncerc şi cīteva argumente, ca să justific steaua, chiar dacă esti un om simplu care nu prea īnţelege despre ce vorbesc. o să īncerc să fiu cīt mai clară.
īntīi aduci o atmosferă de izolare, un fel de capcană ptr cititor, cred. īl păcăleşte cumva, punīndu-l la īncercare, ca să-i fie gīndul verosibil īn coordonatele unei realităţi deja stabilite, odată ce eul se găseşte īmbrăcat īntr-un costum, ca īntr-o cămaşă de forţă, mai rău chiar, īntr-un constum de īnmormīntare. aici dinamica se opreşte, fiindcă nu mai există zbateri. şi strofa asa, first, e preferata mea. am īnţeles-o şi am simţit-o. are stofă bună.
nu am īnţeles ce-i acela catgut, poate mă edifici. să presupunem că-i un cuvīnt īn engleză, pe care nu-l cunosc. o să īncep de la următorul vers. şi iară-şi capcană (" peste el cad toate īnceputurile
ca un năvod peste peştii mării"), e bine că menţii ipostaza iniţială şi suspansul.
şi asta e perfectă:
("īl vezi uneori rătăcit printre mīinile şi picioarele lumii/ căutīnd un cuier pentru adevăr/ şi un scaun pentru moarte").
finalul, repet, este clişeistic, chiar dacă īţi aparţine clişeul. de reducere la absurd am auzit mult la geometrie, am făcut īntr-a 9-a şi demonstraţie cu paralelele care nu se intersectează, dar asta cu siguranţă nu te interesează deloc. mă rog, e despre fericire, şi are finalitate poezia. cam atīt.

Profetul - 2008-07-24    
CĮTGUT s.n. Fir resorbabil preparat din intestinul unor animale (pisică, oaie) şi īntrebuinţat īn chirurgie, la cusături, drenaj etc. – Din fr. catgut.

bobadil - 2008-07-24    
Ca sa fiu absolut sincer, nu vad ce are reducerea la absurd (bine zisa de aici de autor) cu paralelele (cu trei de "le") egale sau inegale whatever. Poemul mi se pare reusit desi isi asuma un risc, acela de definire, de numire explicita. Iar cvasi-comentatoarea Ecaterina Bargan in varsta de 17 ani si o luna jumate nu cred ca a reusit sa depaseasca inca nativa ei conditie de trepadus al Elei Victoria Luca pe care o tot pupa french cu bale peste tot (inclusiv pe partile ei cele mai transpirate) pe site-ul agonia.
Andu

Ecaterina Bargan - 2008-07-25    
daca aceste este un site literar, si daca asa comentarii se fac in subsolul textelor recomandate, si inca la textul directorului de site, apoi nu stiu, cred ca m-a deceptionat spatiul asta. daca domnul virgil titarenco nu are de gind sa intreprinda nicio actiune de pedeapsa, vis a vis de comentariul precedent lasat de domnul andu moldovan, asa cum promite in regulamentul hermeniei, apai eu pe-aici nu mai calc. impuscati-ma dar nu mai calc in veci. o zi buna in continuare si vacanta placuta tuturor.

cailean - 2008-07-25    
Ecaterina, īntre tine și Andu, (cred că majoritatea) īl vom alege pe Andu īntotdeauna. El e la graniță de multe ori și īi șade bine, dar atitudinea ta e neprincipială. Nu te supăra.

Ecaterina Bargan - 2008-07-25    
mda, probabil ca vă si convine interventia lui. pe ag măcar exista notiunea de off topic care se si mai aplica. succes vouă tuturor, sunteţi o echipă unită. poate că o să mă īntorc cīnd/ dacă īmi trece supărarea. cu bine.

Profetul - 2008-07-25    
Ecaterina,
eu personal cred ca Bobadil a gresit. Evident ar fi civilizat sa isi ceara scuze. El si-a exprimat o opinie despre tine si noi nu incurajam ca in comentarii sa fie exprimate opinii despre persoane, mai ales in mod gratuit. Nu neaparat pentru ca nu ar fi interesant ci pentru ca multe conflicte nu reusesc sa ramina in zona literara ci incep sa o ia foarte razna. Dar opinia lui totusi a avut o legatura cu "activitatea si credibilitatea ta literara". Stiu ca acum unii ma vor acuza ca "nuantez" oarecum regulamentul, si poate o fac, dar cred ca orice discutie daca are o legatura cu textul si cu activitatea literara poate totusi avea loc. Nu vreau sa folosesc acest spatiu ca sa explic aici si acum aceasta in totalitate dar am observat ca de teama de a nu "calca regulamentul" oamenii nu mai spun nimic. Tac milc. In acelasi timp stiu ca orice discutie "literara" (mai ales la noi romanii) se inflameaza repede si devine un mic razboi balcanic. Deci imi dau seama ca este o fringhie foarte subtire cea pe care incerc sa merg. Acum recunosc pe pentru unii va fi ceva nou dar intotdeauna am considerat Hermeneia un organism care poate evolua. Categoric nu incurajez jignirile dar, asa cum am spus-o si alta data, nu orice conflict este rau per se.
In acelasi timp eu nu am incurajat comparatiile cu alte site-uri si cu atit mai putin cu agonia. Dar stiu ca nu pot sa pun neaparat un embargo. Multi va cunoasteti de pe acolo si de bune si de rele. Asa ca daca Bobadil are ceva sa reproseze modului in care tu faci comentarii asta nu mai este vina mea si nici a site-ului Hermeneia. Chiar daca nu cred ca avea vreo legatura cu situatia de fata. Dar lucrurile nu pot fi decupate cu foarfecul. Viata se interpatrunde. Interesant este faptul ca nu ai negat ce a spus el. Poate nu ai facut-o pentru ca e adevarat sau poate pentru ca nu ai vrut sa escaladezi conflictul. Indiferent care este motivul nu imi pretinde mie sa maimutaresc agonia si sa am offtopicuri pentru ca "asa este acolo". Hermeneia, daca inca nu te-ai prins, a fost creata tocmai pentru ca "sa nu fie ca acolo". Te asigur ca o astfel de remarca (cea cu offtopicul), precum si cea legata de "deceptia" ta nu fac decit sa ma dezamageasca pe mine. Pentru ca imi lasa impresia unei persoane destul de egoiste care este gata sa arunce blamul pe un site intreg pentru ca cineva i-a spus ceva ce culmea s-ar putea sa fie adevarat. Deci cu alte cuvinte esti fetita care isi ia papusa si pleaca acasa pentru ca nu stiu ce cavaler ti-a spus ca esti urita. Convinge-ne ca nu esti urita. Convinge-ne ca nu e adevarat, ca nu te "pliezi" pe dupa doamna "agon" (sic!) Ela Luca. Eu habar nu am care este adevarul dar reactia ta ma face sa cred ca nu ar fi exclus ca Andu sa aiba dreptate. Si atunci ce te faci?

Ecaterina Bargan - 2008-07-25    
virgil, si cam cum ti-ai fi imaginat tu ca eu sa neg spusele lui andu: "nu andu, nu ai dreptate, tu nu stii nimic, eu am dreptate si punctul". adica da, eu chiar asta cred, dar mi se pare absolut inutil sa continui o asemenea conversatie stupida. da, n-am vrut sa escaladez conflictul si mi s-ar parea foarte straniu sa stiu ca tu il vrei de fapt. nicidecum nu as fi pomenit de agonia daca bombandil nu ar fi facut-o, si inca in o asa maniera. nu este frumos sa implici o persoana care nici nu a actionat in aceasta pagina si foarte probabil ca nici nu citeste ce se scrie aici fiindca demult nu activeaza pe hermeneia. si inca, ca tot uitasem sa spun in precedentul, nu inteleg semnificatia cuvintului neprincipial in contextul dat de cailean. si daca tot comparam cu agonia, sa stii ca acolo membrii sunt mai politicosi, mai cu bun simt. nu zic de tot siteul, ar fi incorect. stiu ca sunt si aici oameni faini. tu de exemplu stii cum sa reactionezi intr-o situatie fara sa jignesti interlocutorul. asta am obs din propria experienta, nu stiu ce conversatii ai purtat pina acum, unde si cu cine. si mai cred ca nu ma priveste. asa cum nu va priveste pe voi, cei care va permiteti sa vorbiti vulgar despre mine si oamenii pe care ii respect; nu va priveste care este atitudinea mea fata de ela victoria si cum activez eu pe alt site. aici am facut probleme? ce ti-am facut eu personal tie, bombandil? nu am habar ce anume poate sa influenteze credibilitatea mea pe acest site. nu fug, nu, doar m-am simtit jignita asa cum nu am mai fost. si va rog frumos, sa nu-mi spuneti ca pt toate este un inceput.
in concluzie pot spune ca voi reveni, dar acum nu pot, chiar sa vreau. sunt plecata (acum scriu de la o prietena) si nu voi fi online o vreme. este, cred, ultima mea interventie pe acest text.
cu acelasi respect,
ecaterina bargan

bobadil - 2008-07-25    
Virgil are dreptate in ceeace ma priveste, deci Ecaterina, imi cer scuze ca sunt un badaran batran. Si cand o sa vad ca n-o mai pupi pe Ela de jur-imprejur pe agonia doar de dragul epoletilor ei de matroana cu poze si motto-uri diverse in pagina de autor o sa-mi cer scuze o data si inca o data si inca o data.
Pana la urma trebuie sa acceptam o anumita conditionare, cam la asta s-ar rezuma "disputa" noastra copile.
Si scuze de off-topic in subsolul acestui text, unul dintre cele rafinate.
Andu

Ecaterina Bargan - 2008-07-27    
ha ha ha. să rīdem oameni buni. haideti să rīdem, dacă tot suntem cu toţii online. sunteţi extraordinari! andu, tu esti fantastic, esti exceptional, esti incredibil. si, sa stii chiar nu esti deloc credibil. adica cum poti tu, domnule, sa vii cu scuze si in acelasi comentariu sa-ti mai si confirmi insulta. uite, eu nu inteleg ce legatura are ela cu toata treaba asta, ce leg am eu cu... imi pare rau daca ati avut vreun conflict cu aceasta doamna, dar eu am venit aici sa scriu si sa citesc literatura, nu badaranii. eu inca nu am inteles ce vrei tu de la mine andule, hulubasule. scrie-mi te rog pe idul pe care ti l-am dat. doamne, ce oameni! daca stiam ca asa departe ai sa ajungi, apoi incheiam pactul cela amarit cu tine, sa nu ne comentam reciproc. ca de fapt nici macar cu discutam in subsolul unui text de-al tau sau de-al meu. ai ales cea mai publica varianta.ce ma mai distrez! si, inca ceva, eu una, nici in gluma n-am pupat pe nimeni pe un site literar sau nonliterar. uite ca o fac acuma. te pup andule, scumpule, sa fii cuminte si sa ai grija despre ce vb. hai ca deja nu o sa ma mai surprinda nimica din partea ta. tu nu te poti opri, nu stii limita. sa ridem oameni buni, ca face bine la burtica. ce ma mai distrez!
concluzie: esti amuzant, andu. eu am impresia ca tu nu stii despre ce vb. si inca mai cred ca esti intr-un conflict serios cu ela. altfel, in genere nu te-nteleg.
p.s. fericirea redusa la absurd o vedeam ca pe o fericire imposibila, de asta am facut comparatia cu paralelele care nu se intersecteaza (cea mai banala demonstratie de mate). "redus la absurd" stiu ca exist si in latina. nu mai tin minte cum se traduce redus, dar stiu ca se termina cu "ad absurdum", sau asa ceva.
si inca mai stiu ca daca as fi ignorat commul lui andu, cel mai delicat, totul era mult mai simplu. oamenii s-ar fi oprit putin, ar fi ris, si peste 10 min si-ar fi vazut de treaba. "miortvuiu sobaku ne biut", ptr cine intelege. faptul ca eu am facut din asta o drama nu a facut decit sa atraga atentia. deci, nu e doar vina lui andu. undeva, simt si mea culpa.

distractie placuta in continuare, eu nu mai particip la circul acesta.

bobadil - 2008-07-27    
Eu nu am nimic cu acea domnisoara batrana de pe agonia decat in masura in care reuseste sa prosteasca pe unii ca tine si sunt destul de multi (multe) din pacate.
Si vezi cum ti-ai modificat tonul? Ai renuntat la pupincurism, de ce nu faci asa si pe agonia, mai ales cand chiar e cazul, acolo nu esti tot tu?
Iar de mine te poti amuza cat vrei, e ca si cum ai rade de taica-tu, o chestie fireasca la varsta ta.
Inca o data scuze de off-tpoic, iar daca e sa revin la reducerea la absurd, este o metoda matematica de demonstrare a unei teorii care porneste de la premisa ca aceasta este falsa (de fapt, ca negatul acesteia este adevarat). Apoi se utlilizeaza niste instrumente matematice si logice care conduc la un rezultat fals, deci... premisa de la care s-a pornit era falsa. Mai exista si inductia incompleta pentru generalizare si alte metode, dar nimic nu are de-a face cu paralelele. Aceea este o axioma a geometriei euclidiene si nu se supune reducerii la absurd. Poti sa-mi exemplifici ceva coerent nu doar bubbles bubbles?


kruger - 2008-07-29    
Virgil, acest text este foarte reusit. Prima strofa face toti banii, metaforic vorbind.
Daca imi permiti, dupa umila mea parere, versul cu ranile neduse la capat este in plus. Se subintelege din rani nevindecate. Probabil ai vrut sa accentuezi imaginea si asa frumoasa, dar cred ca era oricum indeajuns.
Esti un autor caruia ii place detaliul. Caruia ii plac cuvintele dure. In comparatie cu celalalt text pe care ti l-am comentat, aici ai gasit un echilibru intre mesaj si cuvintele prin care exprimi mesajul, astfel incat cititorul sa fie placut impresionat de definitia data poetului.
Te felicit si iti doresc texte la fel de reusite.

Lerman

Profetul - 2008-07-29    
Nici de data asta nu m-ai convins kruger. Părerea mea este că (aşa cum am mai scris pe aici pe undeva) textul nu are nimic deosebit, doar că este scris īntr-o manieră (sau folosind un anumit stil) care īţi place ţie (sau cu care rezonezi tu sau grupa ta de vīrstă, cultură, educaţie, etc). Nimic altceva.

Ecaterina Bargan - 2008-07-30    
andu, daca as avea un manual de clasa noua acuma la indemina ar fi foarte simplu. din pacate nu am si creierul meu nu poate memoriza chiar toate demonstratiile absurde pe care le explicam vreo doi ani in urma la tabla. concluzia, stiu sigur, consta in faptul ca cele doua paralele pe care le aveam initial nu se intersecteaza nicidecum c.c.t.d. se mai lucreaza si cu nu stiu ce punct in spatiu. daca-mi amintesc sau gasesc o carte de-a noua, iti voi trimite prin mail demonstratia exacta. ipoteza ta este corecta, asa se defineste reducerea la absurd. in rest, ma abtin sa mai comentez ceva.

Profetul - 2008-07-30    
Ecaterina,
īn ultimul tău comentariu promiți a treia oară sub acest text că nu vei mai comenta (adică ai mai promis de cel puțin īnca două ori). Chiar nu crezi că e puțin ridicol să tot promiți asta fără să te ții de cuvīnt? Eu nu am nimic īmpotrivă să continui să comentezi dar a promite (avertiza) īn felul acesta pentru ca apoi să o faci din no e ceva ce nu prea am mai īntīlnit.

Ecaterina Bargan - 2008-07-30    
ai dreptate, virgil. pe siteul asta mi se pare ca ai promis si tu ceva in regulament, dar nu ai aplicat. de asta imi permit si eu sa fiu ridicola.

Profetul - 2008-07-30    
Nu īnţeleg răspunsul tău Ecaterina şi nici nu īnţeleg la ce te referi. Eu ţi-am spus īn mod explicit ce am avut de spus. Nu am apelat la aluzii bizare.

Ecaterina Bargan - 2008-07-30    
fireste virgil, nici nu trebuie. īmi cer scuze acum ca am apelat la aluzii bizare ca să-ţi răspund. īmi cer scuze pentru că am īncălcat un şir atīt de lung de promisiuni să nu revin. īnţelege virgil, sunt copil īncă şi nu mă pot abţine să nu intervin cīnd cineva mă provoacă poate involuntar. īmi cer scuze că v-am furat din timpul dvs pretios si promit solemn cu inima pe inima pentru ultima oara ca nu mai revin pe textul acesta si nici n-o sa citesc ce comentarii o sa se faca in continuare, daca o sa se faca, decīt peste o săptămīnă, ca sa nu ma tenteze sa revin. o sa fac comentarii normale la texte normale. seară frumoasă tuturor.

pārāu - 2008-07-31    
poetul nu trăieşte pentru sine
nu cere, dăruieşte chiar de n-are
īşi arde inspiraţia-ntr-o ţigare
şi suferă crezānd că-i este bine

pe-aceşti orfani ai lumii peste veac
poţi să-i iubeşti sau poţi să īi ignori
dar nu-ncerca să-i cumperi cu comori
căci pentru boala lor nu este leac