| |
comentariile se pot face numai după ce vă logaţi
|
| |
comentarii la acest text

| Dihania -
2007-12-26 |
ma duce cu gīndul la Dead Man al lui Jim Jarmusch. v-ati gīndit vreodata sa deveniti scenarist? :D asta ar putea fi baza unei savuroase Christmas Tale
|
Dihania -
2007-12-26  |
revin cu o penita. am recitit textul si nu ma pot abtine
|
| d3mona -
2007-12-26 |
foarte profundă poezie şi emoţionantă īn acelaşi timp, īmi place mult!
|
Younger Sister -
2007-12-27  |
...si regia mă duce cu gīndul la Mel Gibson.
Un scurt metraj al tristeţii, al dezrădăcinării ?
Liniştea, īnfiorătoarea linişte, şi-apoi strigătul saxofonului şi atmosfera halucinantă par a precede venirea unei zeităţi mayaşe, iubitoare de sīnge. Trădarea o zeitate invizibilă, simţită, ghicită, ameninţătoare şi tristă vibrīnd īn aer printre confetti şi lacrimi.
O poveste tulburătoare a unui Crăciun īndepărtat.
Optez pentru frumuseţea sărbătorilor creştine şi pentru un an viitor optimist, plin de succese, realizări şi multă prosperitate. Fie ca magia sărbătorilor de iarnă să vă lumineze sufletul, să vă aducă linişte, sănătate şi bucurie alături de cei dragi acum şi alţi mulţi ani de-acum īncolo!
De asemenea urez membrilor comunităţii Hermeneia multe īmpliniri īntr-un un an nou cīt se poate de fericit!
Naan Lea
|
| Profetul -
2007-12-29 |
Matei, da, nu stiu daca scenarist, dar regizor m-am gindit, desi probabil n-ar trebui sa divulg asta.
d3mona, autorul iti multumeste pentru apreciere
YS, eu am ingeneral rezerve fata de termenul "sarbatori crestine", nici nu cred ca exista asa ceva decit ca protuberanta culturala iar asta are doar o relevanta muzeistica pentru mine. Ceea ce ma intereseaza este esenta intimplarilor si a fiecarei zile in parte. Probabil un fel de "Ichi-go ichi-e".
|
| bobadil -
2008-02-05 |
Sunt multe motive care pot impinge un om talentat, asa cum este Virgil Titarenco, sa scrie. Unul dintre cel mai proeminente poate fi tocmai acela al afirmarii, al manifestarii acestui talent. Un talent care nu se rezuma la "verb", la exprimarea prin intermediul cuvantului scris, ci se intinde si la acea meditatie sau contemplare care este caracteristica, asa cum spunea Plesu, "prezentei ingerului". Ceeace contrariaza insa la Virgil Titarenco este o anume dualitate, o aparenta contradictie care ma duce cu gandul la Bob Dylan care poate cele mai valoroase poeme (nu ma refer aici la muzica sa, nu stiu cati stiu ca el a fost facut cavaler al legiunii de onoare pentru contributia adusa in POEZIE) le-a creat ca rezultat al luptei interioare dintre originea sa evreiasca si religia sa crestina. Virgil Titarenco este un foarte bun manuitor al simbolisticii crestine fara sa fie neaparat un crestin... iar asta este remarcabil. Totul este sa ii citim textele de acest gen dar sa ii ignoram comentariile din subsol, acestea din urma fiind atat de seci si de lipsite de credinta incat sfarsesti prin a te intreba daca nu avem de-a face cu un altfel plagiat, nu unul literar, ci unul spiritual.
Andu
|
| alma -
2008-02-06 |
Iata ce inseamna sa tii texte de Craciun pe prima pagina pana in luna indragostitilor!
Chiar, Andu, cine ti-a scris comentariile, ca parca nu e chiar stilul tau!?
|
| Profetul -
2008-02-06 |
I don't know Andule. Nu stiu daca ai neaparat dreptate. Ma tem ca imi citesti superficial comentariile. Stiu ca pe tine, ca bun ortodox banuiesc, te-a zgindarit chestia cu sarbatorile. Am putea discuta mult pe tema asta si te asigur ca probabil as invinge in argumente. Dar nu asta e problema. Eu nu sint ortodox ci dimpotriva sint crestin. Dar again, asta e alta poveste. In ce priveste aparenta dualitate, da probabil ca asa se vede daca privesti superficial. Nu o lua ca o ofensa, si mie mi se intimpla. Imi reprosez de exsmplu ca sint unii oameni pe Hermeneia care posteaza texte foarte bune si nu am timpul necesar ca sa le aprofundez, sa le degust. Dar asta e problema noastra de partea asta a mormintului, timpul si limitele lui.
Anyway, prezenta numelui lui Bob Dylan nu face decit sa ma onoreze. Da, stiam ca a scris poezie. Chiar multa. Framintarile lui au fost multe si nu cred ca s-au rezumat doar la problematica crestinism-iudaism.
Alma,
nu stiu ce sa spun. Cred ca e usor sa dai din gura cind nu faci nimic altceva si cind altul le face pe toate. But anyway...
|
| bobadil -
2008-02-06 |
Ce sa zic, ai dreptate Virgile, si ma enervezi din cauza asta :-) Si eu mi-as dori sa intram intr-un astfel de subiect, mai ales ca nu mi-ar fi frica de argumente :-) Pana una-alta insa, mi-as dori o dezbatere mai larga a textelor de aici, de pe hermeneia mai ales ca, asa cum spui, sunt destule valoroase. Nu stiu ce ar trebui facut ca nu-s mafalda, dar nici tacerea nu-i de aur, parerea mea.
Andu
|
| Profetul -
2008-02-06 |
ai dreptate, si eu am incurajat la inceput foarte mult comentariile si continui sa cred ca asta trebuie sa fie motorul site-ului. Dar senzatia mea este ca pentru destui hermeneia nu este decit un alt depozit in care si pun textele. Tocmai de aceea am sustinut atit de mult rau famata regula "a celor doua luni", defuncta acum. Impresia mea este ca oamenii continua sa posteze si sa comenteze prin alte parti. Si uneori li se pare absurd sa dubleze comentariile in alta parte, si probabil au dreptate. Nu ofer aici justificari ci doar explicatii.
|
| bobadil -
2008-02-06 |
Da, posibil de fapt chiar probabil... un lucru de gandit, de data asta pentru mine. We'll see.
Andu
|

|
|