Pierdut Pen Name

Login

Pierdut Parola

Inscriere

 
   
 

info
comunitar

trei observaţii
la peste 20 000 de vizitatori şi 1000 de texte

de Virgil Titarenco (Profetul)
director hermeneia


Am citit deunăzi prin ceva fiţuică electronică o observaţie amuzantă. Cineva definea Hermeneia.com ca fiind un „club exclusivist”. Bineīnţeles că am zīmbit. Bănuiesc că persoana respectivă nu ştie prea bine ce īnseamnă cuvīntul exclusivist. Sau poate nu ştie cum funcţionează Hermeneia. Cel mai amuzant mi s-a părut faptul că lega această definire de aşa numita „regulă a celor două luni”. Un club exclusivist sau o comunitate exclusivistă, atīt cīt pot eu īnţelege termenul, se referă la ceva īn care nu poţi pătrunde decīt dacă eşti invitat īn mod special sau dacă īntruneşti anumite calităţi iar dacă nu le īntruneşti eşti cu desăvīrşire respins. Ei bine, aşa cum bine ştiţi, īn comunitatea Hermeneia nimeni nu a fost invitat vreodată, cel puţin de mine. Iar dacă cineva a fost invitat vreodată de altcineva, oricīt de frumos sau interesant a fost gestul, el nu reprezintă şi nici nu implică politica declarată a Hermeneia sau a proprietarului ei. Şi asta pentru că am vrut ca oricine să se simtă din capul locului tratat īn mod egal. Este adevărat că am refuzat cīteva cereri de īnscriere dar aceasta a fost facută īn urma deliberării Consiliului Hermeneia iar motivul a fost eminamente calitatea mult inferioară a celor trei texte trimise. Oricīt de īngăduitori am fi totuşi nu ne putem permite ceva ce nu se poate īncadra nici la categoria de novice īn poezie.
Cu alte cuvinte ceea ce am vrut a fost tocmai să evit pericolul exclusivismului sau al preferenţialităţii. Poate este şi acesta un „defect” de-al meu. De felul meu am avut īntotdeauna oroare faţă de pseudo-aristocratismul balcanic cu toată fudulia lui de prost gust.
Īn ce priveşte īns㠄regula celor două luni” aşa cum este ea stipulată īn paragrafele 14.5 şi 14.6 din Regulament, nu văd ce legătură ar avea cu ideea de club exclusivist de vreme ce orice text publicat pe Hermeneia.com poate fi publicat oriunde odată ce a „ieşit” din zona celor două luni, atīt īnainte cīt şi după. De fapt această discuţie am mai avut-o şi altădată şi am explicat rostul ei la vremea respectivă. Regula īn sine nu este ceva ce mi-aş fi dorit să impun. Īn adīncul meu cred că orice om care respectă o anumită muncă din spatele unei comunităţi electronice şi care se respectă pe sine şi ceea ce scrie ar trebui să fie īnclinat să procedeze aşa fără să fie constrīns de un regulament. Dar bineīnţeles că asta e părerea mea şi nu mă supăr dacă alţii nu mi-o īmpărtăşesc. Ştiu īnsă foarte bine că atunci cīnd vine vorba de o anumită sursă de informaţii nu am timp să citesc tot ce se scrie şi mă duc doar acolo unde ştiu că găsesc ceva inedit şi care īntīmpină aşteptările mele. Dacă ştiu că mai există şi un alt „outlet” care īmi oferă aproximativ aceleaşi lucruri cu siguranţă că n-am să īmi mai pierd vremea mergīnd şi acolo. Acest lucru nu se numeşte neaparat exclusivitate ci inedit. Iar unul din scopurile clar declarate de Hermeneia īncă de la īnceput a fost acela de a oferi ceva inedit.
Ştiu că există unii care fie sīnt deranjaţi fie au evitat să se īnscrie pe Hermeneia din acest motiv. Aşa cum am spus, cu respect faţă de ei şi opinia lor aleg deocamdată să nu fiu de acord cu ea. Şi nu pot ascunde faptul că primesc şi opinii ale celor care aparţin celeilalte categorii, adică cei care consideră că acest lucru este bun şi necesar şi de aceea preferă, printre altele, Hermeneia. Deci problema nu este foarte „black and white” (eu fiind chipurile „the black one”) iar deocamdată această politică editorială se dovedeşte a fi benefică pentru Hermeneia ca şi comunitate literară şi website.


Aş mai observa ceva şi anume un anumit tip de comportament din partea unora care pleacă de pe Hermeneia. Mă refer la faptul că īşi „şterg textele” īn īntregime. Deşi le respect īntru totul dreptul de a pleca sau de a veni totuşi nu pot ascunde faptul că gestul lor mă dezamăgeşte ca oameni. Eu am oferit această facilitate dintr-un fel de respect faţă de membrii Hermeneia. Uneori eşti foarte dezamăgit de un text şi de aceea sau din alte motive alegi să faci un gest editorial radical şi anume să īl ştergi. Cred că īn toată perioada īn care eu am publicat texte literare online am „şters” poate maximum 5 texte īn total. Observ īnsă că există persoane care pur şi simplu abuzează acest lucru cu o lipsă de respect greu de imaginat faţă de cititori şi faţă de ceilalţi membri Hermeneia, şi faţă de efortul de a face acest site să funcţioneze din punct de vedere tehnic. Este evident că textele aparţin autorilor lor şi lucrul acesta este stipulat acolo unde trebuie şi este recunoscut ca atare, dar asta nu īnseamnă (cel puţin din punctul de vedere al bunului simţ) că putem să ne permitem orice. Fiecare dintre noi ştim că dacă trimitem un text literar unei reviste, chiar electronice, iar textul apare să zicem īn ediţia de luna mai, nu ne putem duce prin septembrie să spunem redacţiei, „ştiţi ceva, m-am răzgīndit, vreau să īmi scoateţi textul de acolo”. Ar fi ridicol. Revista sau ziarul respectiv au fost difuzate iar o revistă electronică s-ar uita amuzat la tine. Probabil că n-ai mai ajunge să publici īn nici una dintre ele şi poate nici īn altele dacă lumea ar afla cam cīt de neserios sau neserioasă eşti ca persoană. Evident, Hermeneia este o comunitate literară ca şi altele şi oferă această facilitate a interactivităţii. Mă tem īnsă că există oameni care datorită neseriozităţii pe care o au aparte de viaţa literară confundă un astfel de spaţiu cu un fel de gară de nord. Vreau să subliniez īncă o dată, respect paternitatea textelor şi dreptul autorului asupra lor dar cred că acest respect trebuie să fie reciproc şi aşa cum nu īţi permiţi orice cu o revistă nu ar trebui să īţi permiţi chiar orice nici cu o comunitate electronică. Faptul că mediul sau suportul este diferit şi comportă anumite facilităţi nu ar trebui să ne īncurajeze la comportamente inferioare. Cred că există momente cīnd am vrea să ne ştergem anumite texte. Cred că este normal acest lucru şi cred că ar trebui să putem să facem asta. Dar cred că este şi trebuie să rămīnă o excepţie şi nu o regulă. Iar dacă nu mă credeţi vă īncurajez să īntrebaţi aceasta pe orice proprietar de website literar sau orice consiliu editorial. Mă īndoiesc că cineva este dispus să facă tot acest efort doar ca īn final cineva să īi trīntească uşa īn nas. Aş vrea īnţelegeţi că nu sīnt absolut de loc supărat dar pur şi simplu mi se pare o lacună semnificativă īn comportamentul cuiva. Hermeneia va continua să ofere această facilitate dar dacă voi observa că abuzul se continuă voi oferi posibilitatea editării şi ştergerii textelor doar prin aprobabre editorială iar acel lucru va reprezenta cu siguranţă o diminuare a interactivităţii.


Observ cu plăcere că au apărut comentarii critice şi salut acest lucru. Nu am vrut şi nu vreau ca Hermeneia să fie un loc īn care ne admirăm şi/sau gratulăm mediocritatea textelor. Comentariile critice cu explicaţiile de rigoare sīnt foarte bine venite. Iar cei care sīnt ofuscaţi sau deranjaţi de ele īnseamnă că nu au citit nici măcar primul rīnd din Regulamentul Hermeneia (care īn curīnd vreau să devină primul rīnd din Carta Hermeneia). Aici nu dorim īn primul rīnd să ne simţim bine ci să se scrie bine şi din ce īn ce mai bine dacă se poate. Iar critica este unul din catalizatorii calităţii. Chiar dacă s-ar putea ca uneori ea să fie răutăcioasă sau nefondată consider că e un risc care se merită asumat decīt lipsa ei. Deci vă īncurajez pe cei care aţi īnceput să comentaţi critic să continuaţi. Există autori care au plecat de pe Hermeneia chipurile datorită comentariilor mele critice sau ale altora. Le doresc numai bine, dar le amintesc că prin simplul fapt că au plecat au pierdut oportunitatea de a-mi contrazice opiniile. Ce lamentabilă īnfrīngere prin neparticipare! Să presupunem că cineva īţi critică un text. Există aproximativ două posibilităţi (deşi lucrurile pot fi mult mai complexe). Prima este ca omul respectiv să aibă dreptate şi critica lui să fie corectă. Īn acest caz e o dovadă de īnţelepciune să asculţi şi să īnveţi. E o pierdere pentru tine să nu iei aminte la aşa ceva. E o favoare pe care ţi-o face omul respectiv că īşi rupe din timpul său ca să īţi ofere un feed-back. A doua posibilitate este ca observaţia lui să fie greşită total sau parţial. Oare nu este mai de dorit să continui să scrii şi să demonstrezi că n-a avut dreptate? Oare nu este mai dulce o astfel de victorie decīt o retragere cu coada īntre picioare? Iar dacă ai argumente īmpotriva acelei critici nimeni nu te īmpiedică să le prezinţi. Tăcerea, supărarea şi retragerea de cele mai multe ori demonstrează că nu ai argumente. De aceea eu cred că o bătălie de idei este mai folositoare decīt o tăcere cuvioasă sau o retragere cu ridicat de poale. Salut deci demersurile critice şi le īncurajez.



2006-06-03
727


Profetul

Cele mai noi texte publicate

poetul III - Profetul- (poezie)
o dimineață pe īntrebare - Profetul- (poezie)
deja vu cu iz de levănțică și camfor - Profetul- (poezie)
ortholost - Profetul- (poezie)
am văzut-o - Profetul- (poezie)
sīnt un incult - Profetul- (poezie)
īntre trup şi-ntre vis - Profetul- (poezie)
sīnt un nesuferit - Profetul- (proza)
sīnt un nasture - Profetul- (experiment)
septembrie - Profetul- (poezie)


Cele mai noi comentarii

well, dragul meu,... de Profetul
la poetul III

- simplu, nu... de Profetul
la poetul III

mai Vacarasule, iti... de Profetul
la Rupt de realitate

mai Vacarasule, trec... de Profetul
la poetul III

mai Vacarasule, ma... de Profetul
la Rupt de realitate

 
  comentariile se pot face numai după ce vă logaţi

  comentarii la acest text


Cristina - 2006-06-03
Virgil, sunt si eu unul dintre cei care si-au "retras textele" . Acest lucru s-a intamplat nu din cauza lipsei de respect sau a neseriozitatii. Am publicat pe mai multe siteuri, dar am hotarat sa ma retrag din motive personale. Nu am putut sa plec de pe Hermeneia tocmai fiindca va respect foarte mult si admir ceea ce se intampla aici. La ora actuala este singurul site unde mai postez si cred ca astfel va ramane si in continuare. Nu pot sa pun din nou texte fiindca timp de o luna, cat mai dureaza sesiunea, imi este imposibil sa fac acest lucru. Ca de obicei studentii exagereaza in ce priveste aceasta perioada, dar urmand doua facultati imi este destul de greu sa ma impart. Voi comenta in continuare si voi reveni cu texte mai tarziu.

nepotul lui rameau - 2006-09-21
Virgil as atrage atentia asupra dinamicii. Hermeneia are mai putin de 90 de membrii activi. O antrepriza de calitate ar fi trebuit sa atraga mult mai multi participanti. Cantitatea nu confera calitate , stiim asta, dar e nevoie de o masa critica pt a pune lucrurile sa functioneze. Exista modele si studii care demonstreaza ca vitalitatea unei grupe e bazata pe patratul numarului de membrii. Sugerez deschiderea portilor, liberalism in primirea autorilor, etc. Vocea multimii va da si calitate nu numai " noise " de care ne temem.

Aranca - 2006-09-21
personal, expresia "club exclusivist" nu mi se pare decit un semn spre o anume calitate. chiar daca autorul mentiunii respective nu stia ca, afirmind asta, nu poate decit sa aduca un mare serviciu.
nu e nimic pierdut in ceea ce priveste plecarea unora. e dreptul lor. unii au dovedit chiar un comportament discutabil, superficial, infantil. exista si calificative pentru acest gen.
important este ca pe acest site sa se scrie literatura. sa exersezi asa cum ai face la cursurile de vioara. important este sa se critice. insa obiectiv, constructiv si mai ales, serios.
Adrian, o decantare calitativa nu dauneaza site-ului. Liberalismul pe care il sugerezi poate avea si conotatii negative. Sint de parere ca politica acestui site este buna, criteriile dupa care se selectioneaza si se permite accesul nu sunt deloc demodate.
"Deschiderea portilor" nu inseamna acceptarea oricui, de dragul de a avea public in exces. Politica acestui site imi aminteste de vernisajele in care intri totusi pe baza de invitatie, de un anumit protocol. Prefer sa primesc vizitatorii in aceste conditii decit sa vad indivizi diversi care ori isi infunda sacosele cu fursecuri, ori isi "colectioneaza" pahare jur imprejur (si asta o marturisesc ca am vazut-o eu insami, fenomenele petrecindu-se la nivele la care, personal, nu ma asteptam si nu concepeam).
din cind in cind se strecoara si acest tip de indivizi, in defavoarea celorlalti,
insa iata cum timpul poate sa rezolve totul...oricit de scump este pretul cunoasterii realitatii si calitatii oamenilor.

Cristina - 2006-09-22
Aranca, inceteaza cu jignirile, comportamentul tau a fost de cele mai multe ori (si este) mult mai discutabil decat a "unora" de pe hermeneia. Si daca unii nu pot sa se exprime fiindca nu mai au cum, tu continui sa te scalzi in aberatii si in aluzii deloc elegante. opreste-te daca te mai respecti cat de cat. Vad ca ai intrat deja in rolul de editor, promovand politica acestui site, dar asta nu inseamna ca poti sa si ataci in stanga si in dreapta. Au plecat toti cei care nu au fost pe masura "principiilor" acestui site. Te poti simti in siguranta si vei fi doar laudata de toti cei care au ramas? Ce mai vrei? Lasa-ne in pace. Uneori am impresia ca tu, virgil si luminita suse sunteti una si aceeasi persoana. Voi ganditi in grup, deloc independent, fiindca frazele care le rostesti tu,le vezi si in comentariile lui Virgil, aproape la fel, iar ale lui Virgil par a fi preluate din comentariile Orianei. Ceea ce inseamna ca nici voi nu aveti nici o farama de personalitate. Am solicitat sa-mi fie suspendat contul si insist. Nu voi accepta sa-mi fie oferit ca model Aranca si sa fiu "invatata" sa scriu ca ea. Nu zic ca scriu mai bine, dar as fi acceptat sa mi se sugereze sa scriu ca si Vladimir Negru, poate ca si Virgil Titarenco, ca si Bianca Goean, dar NU ca si Aranca. Din moment ce ea este punct de reper, eu refuz sa mai fiu membru a acesti site. Multumesc si numai bine!

Cristina - 2006-09-22
:)))))))) cat despre pahare si fursecuri ma faci sa rad, Marina Nicolaiev, aici esti Marina fiindca toata lumea stie cine este Marina, tocmai tu nu poti spune aceste lucruri. Tu nu ai vazut, tu chiar le-ai facut sau cel putin unul dintre ele, chiar in fata mea. da, si la "un nivel la care nu ma asteptam". Si atunci am zis ca asta nu are nicio importanta, conteaza ceea ce scrie, si daca scrie bine are tot respectul meu.

Cristina - 2006-09-22
Adrian, eu cred ca sunt mai putin de 15....

Profetul - 2006-09-22
Cristina, am si eu o intrebare. Nu am citit chiar tot fiindca este foarte tirziu si sint foarte obosit. Dar am si eu asa o intrebare. Si m-as bucura daca nu mi-ai lua-o in nume de rau. Intrebarea e, tie chiar nu ti-e rusine sa vorbesti asa? Si o spun faca umbra de patima ci doar cu stupoare. Stau si citesc si ma intreb fie ca pur si simplu esti inconstienta despre cum vorbesti, fie ca ai o crestere sau o lipsa de crestere care te face sa nici nu iti dai seama de obraznicia modului tau de exprimare. Nu pot sa spun decit ca sint consternat. Se pare ca viata vrea sa imi mai faca surprize cu privire la cit de josnica poate ajunge natura omenesca. Incep sa privesc asta ca pe o excursie intru urit.
Am sa citesc cu atentie tot si probabil ca voi mai raspunde, dar vreau sa va spun din capul locului ceva. Nu imi fac probleme daca sint 90 sau 15 sau cit vreti voi sa identificati. Sint convins ca mai devreme sau mai tirziu numarul va creste daca va fi sa creasca. Am insa certitudinea ca sint pe o cale buna din cel putin un motiv. Indiferent daca eu sau altcineva ar fi gresit cu ceva sau nu in ce priveste contul Aranca sau Marina Nicolaev sau cu privire la orice altceva, deci indiferent care ar fi adevarul cu privire la aceasta, absolut nimic, dar absolut nimic nu justifica atitudinea si comportamentul josnic, mirlanesc, grobian, execrabil, dezgustator (si aici introduc si manifestarile de pe yahoo messenger) la care am fost martor sau la care am fost expus in ultimele zile. Va spun sincer ca nu ma intereseaza cit talent artistic sau literar ai, daca nu ai o bruma de caracter, daca ajungi sa iti obtii placerea din a lovi, daca iti gasesti fericirea in a umili pe celalalt. Cind am gindit si inceput Hermeneia unul din motivele principale a fost crearea unui spatiu care sa nu fie o latrina, o cloaca ci un loc in care sa poti argumenta civilizat, in care sa nu ajungi sa fii hartuit, vinat, umilit. Am trait experientele astea pe pielea mea in alta parte si mi-au ajuns. Am vrut un spatiu in care sa stiu sigur ca fiecare este respectat, responsabil si relaxat. Si va spun sincer ca ma doare in cot daca spatiul acela e format din 3, 10, 15, 20, 90, 200 sau 1000 de oameni. S-ar putea ca pentru unii sa reprezinte ceva nou, inedit in contextul romanesc. Poate unii sau poate multi nu sint obisnuiti cu asa ceva. Poate ca simt nevoia patologica dupa mirlanie, dupa batjocura, dupa golaneala, dupa sordid, dupa a lovi, dupa a hartui. Ii inteleg, au trait ani, poate zeci de ani in asa ceva, poate nici nu isi pot imagina ca poti sa fii si poti sa te comporti civilizat chiar si in mijlocul conflictului. Ei bine, va garantez eu ca Hermeneia, este si va fi asa ceva. Nu va faceti probleme, eu platesc tot suportul tehnic si daca pierd pariul e paguba mea. Dar sub nici o forma nu voi abdica de la acest principiu.

Sapphire - 2006-09-22
Cred că este ultima mea intervenţie de acest gen pe hermeneia, asa īncāt voi īncerca să fiu suficient de scurtă şi cuprinzătoare. Nu mă erijez īntr-o persoană īndreptăţită a spune ce reprezintă sau ce ar trebui să reprezinte hermeneia.com şi nici nu cred că ar fi multe persoane care ar putea sş spunş asta. Poate nici Virgil, care ne poate spune doar ce şi-a dorit şi īşi doreşte el, pentru că este şi rămāne, indiferent ce vrea unul sau altul, gazda, pānă la urmă.
Ce este clar este ce nu ar trebui sa fie, şi anume un spaţiu destinat polemicilor de alt fel decāt cele legate de literatură… atāt cāt zicem noi toţi că ne pricepem la asta.
Spaţiul deschis comentariilor este cel mai mare pericol, pe cāt este el de democratic; şi asta o īnvaţă rānd pe rānd toţi proprietarii de site-uri. “Faţa” acestui site nu depinde de Virgil, de Vlad, de Aranca, Alma sau de altul, ci de fiecare dintre noi luaţi individual şi de modul īn care ştim să ne raportăm unul la altul. Avem la dispoziţie o facilitate, eu zic să o folosim cum se cuvine sau dacă nu hai să renunţăm la ea. Nu este, cred, un spaţiu īn care sa ne facem educaţie unul altuia, decāt īn măsura īn care īn orice nucleu al societăţii ori te educi ori eşti dat la o parte. Dacă m-ar īntreba cineva pe mine, nici nu ar trebui să existe moderatori sau editori.
Din tot ce este scris aici aş răspunde la obiect doar lui Adrian, rugāndu-l să vină cu propuneri şi idei concrete, pentru că, sunt convinsă, vor intra īn dezbateri adevarate. Nu deţine nimeni, cred, know-how-ul perfect. Putem reveni toţi la scris? Şi subliniez… toţi.


Cristina - 2006-09-22
Virgil, pentru a lamuri lucrurile, nu cred ca m-am comportat necivilizat. Poate am exagerat de doua ori, odata cind am scris acel text si acum cind am spus un adevar surprinsa si eu de cum pot fi altii. Nu ti-am scris niciodata pe ym si sper sa n-o fi facut cineva in locul meu si n-am discutat cu nimeni pe ym despre acest scandal-circ, cum vrei sa-i zici. In general am fost destul de echilibrata in comentarii sper si cred, doar ca uneori mi-am permis a vorbi de la egal la egal cum am fost obisnuita si cred ca in asta consta lipsa mea de buna crestere. S-ar putea sa am si o lipsa de crestere, cine stie... Am dorit tot timpul sa fiu cat se poate de echilibrata, dar poate ca intr-adevar sunt eu inconstienta. Nici "acolo" (cum ii zici tu) nu am fost implicata in scandaluri, poate doar de doua ori, nu de aceeasi amploare cu acesta de aici si in unul dintre ele a fost implicata tot Marina. Si atunci am incercat sa aplanez conflictul, dar a improscat cu gunoi pina la final, fara macar sa-i fi adresat un singur cuvint urat. de atunci m-a dezgustat asa cum esti tu dezgustat acum de noi. Am fost si eu impresionata de proiectul tau si de felul cum l-ai gandit, de asta ma si implicasem serios si cu mult avant in activitatea pe acest site, intre timp m-a dezamagit, de asta si vorbeam de aparente.
Apreciez foarte mult comentariul Biancai, a demonstrat ca este altfel decat ceilalti. Daca il judeci pe unul care injura, injurandu-l la randul tau, nu esti cu nimic mai bun decat acesta.

alma - 2006-09-22
Cum am putea să revenim "toţi" la scris, dacă doi membri ai site-ul Hermeneia, care scriu bine, au contul blocat?

Personal, nu sunt de acord ca membrilor Vladimir Negru şi Dorin Cozan să li se blocheze contul. Consider că aceste măsuri sunt īn detrimentul literaturii şi că lucrurile se pot rezolva şi pe cale "paşnică". Mi se pare firească apariţia unei manifestări īmpotriva minciunii īn care am fost īnglodaţi inclusiv editorii, timp de atātea luni de zile.
Pe această cale, doresc să īmi exprim cererea de redare a conturilor celor doi autori menţionaţi anterior.

Cāt despre trafic şi activitate pe Hermeneia, personal sunt de acord cu "regula celor 2 luni". Lucrurile aici se mai pot schimba, ca perioadă de timp, dar cred că e bine de păstrată această idee.

Sapphire - 2006-09-22
Da, Alma, de aceea am şi subliniat toţi. Eu cred că īn anumite circumstanţe dacă o singură vorbă nu rezolvă nimic, atunci toate celelalte sunt inutile.


nepotul lui rameau - 2006-09-24
Regret supararile astea personale. Intr-o zi un coleg de lucru mi-a oferit un cartionas cu " 10 porunci" care chemau la o schimbare de metoda. Era vorba de ingaduinta, de acceptare, de non-beligeranta. Incerc sa ma schimb . Incerc sa inteleg pe celalat inainte de a reactiona si riposta.
Scopul comunicatiei nu trebuie sa fie atacul personal ci concentrarea pe produs. Focus pe experiment, expresie , estetica . Sunt convins ca in real cei care scriu si iubesc condeiul, sunt oameni normali, pasnici, chiar placuti in social. De ce pe ecran nevoia de exorcizare ? Aranca toate marile realizari sunt facute cu viziune nu cu spaima. Think BIG! Bianca are dreptate cand cheama la scris si nu la polemici. Alma cere desfintarea unor restrictii. Ma alatur. Dati oamenilor bucuria expresiei si nu statistica unor cronologii. Si cred ca e timpul unui cuvant bun pt Virgil, pt efortul lui de a pune pe roate ceva " altfel" .. civilizat, dupa cum ne explica. Mi-am permis aceste remarci pt ca ma socotesc ca fiind cel mai in varsta pe aici. Cineva zicea ca un barbat matur trebuie sa imparta din experienta lui celor mai tineri. Succes la scris ! adrian